در نشست صمیمی فرمانده سپاه سلمان با سران طوایف استان مطرح شد
در نشست صمیمی فرمانده سپاه سلمان با سران طوایف منطقه بر ضرورت تشکیل کارگروههای رفع مشکلات مردم تاکید شد
کد خبر: ۸۹۸۳۸۳۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، فرمانده سپاه سلمان در این مراسم اظهار داشت:استان سیستان و بلوچستان با داشتن مردمانی نجیب و مومن در زمره استان‌های برتر کشور از حیث پایبندی به ارزش‌ها و نظام حمهوری اسلامی است.

سردار معروفی افزود: مردم این استان وطن خود را ناموس و مادر می‌پندارند و زمانیکه بیگانه وارد کشور شده و حکومت کمک نمی‌کند خود مردم برای حراست از مرز و بوم شان وارد عمل می‌شوند؛ و در این راه به شهادت می‌رسند.
 
وی با اشاره به اینکه شهداء از هر قوم و مذهبی که باشند در مرحله اول مسلمان هستند، تصریح کرد: کار برنامه ریزی برای کنگره ملی شهدا از یکسال قبل آغاز شده است تا این کنگره باهدف تقریب مذاهب در بهمن ماه اجرایی شود.


وی ادامه داد: این حرکت ملی، مذاهب رابه هم نزدیک میکند تا همان اندازه که سبیل اخلاقی کوچکترین شهید استان در بلوچستان شناخته شده است در سیستان نیز شناخته شود و مردم بلوچستان نیزبه همان اندازه که سبیل اخلاقی را می‌شناسند شهیدمیرحسینی رانیز بشناسند و این همان تقریب است.

وی با اشاره به اینکه در سرنوشت یک ملت علاوه بر مسئولان خود مردم نیز موثر هستند، اظهار کرد: وجود ۲۸۲ طایفه در استان که به نظام و ارزش‌های آن پایبند هستند، یک اافتخار است.

فرمانده سپاه سلمان گفت:نخبگان باید مراقب باشند که فریب دشمنان را نخورند و دشمن واقعی رابشناسند.

سردار معروفی افزود: دشمن برای استان اختلاف قومی مذهبی و وحشت افکنی را برنانه ریزی می‌کند و ایت ترفند را باایجاد اختلاف و جنایت عملی می‌کند.

وی با اشاره به نقش مسئولان در رفع مشکلات مردم تصریح کرد: مسئولان رسالت سنگینی دارند، زیرا بر جایگاهی نشسته اند که شهیدان برای آن جان داده اند

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم و همواره در معرض امتحان قراردداریم، بیان کرد:انقلاب اسلامی متعلق به مردم این استان است که امتحانشان رادر صحنه‌های مختلف پس داده اند

فرمانده سپاه سلمان گفت: در جنگ تحمیلی نیز مردم این خطه فارغ از قوم و مذهب در صف مبارزه با دشمن قرار گرفتند.

سردار معروفی افزود: گردان وحدت یکی از گردان‌های موفق جبهه و جنگ بود که توسط اهل سنت اداره می‌شد و رزمندگانی از نقاط مختلف بلوچستان در ان حضور داشتند.


وی با اشاره به اینکه امروز ۸ هزار نیروی مردمی در بحث امنیت مشارکت دارند، تصریح کرد: به فضل الهی و همت بزرگان و نیرو‌های نظامی امنیت خوبی داریم و این مهم به برکت هوشیاری ما در مقابل دشمنان رقم خورده است.
 
فرمانده سپاه سلمان گفت: در جهت رفع دغدغه‌ها و مشکلاتی که بزرگان منطقه مطرح می‌کنند باید کارگروه‌های مختلفی تشکیل شود و خروجی کارگروه‌ها در مجمع بسیج استان مطرح و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود

وی افزود: مشکلات منطقه ایجاب می‌کند تا به مسئله معیشت و اقتصاد بیشتر توجه شود و کشاورزی، دامداری، صیادی و هنر قالی بافی در این خطه تقویت شود.

وی تصریح کرد:سپاه در منطقه بلوچستان و منطقه سیستان در قالب طرح‌های محرومیت زدایی اقدامات متعددی اجرایی کرده است .


وی با اشاره به مشکل ریزگرد‌ها در منطقه سیستان گفت: زندگی در منطقه‌ای که در طول سال با مشکل ریزگرد‌ها روبرو است یک مجاهدت است، همچنین مدیریت آب و جلوگیری از تبخیر بی رویه آن یک ضرورت است.

سردار معروفی ادامه داد: طی سال‌های گذشته تلاش شده است تا نگاه‌ها نسبت به استان تغئیر کند و قدم‌های خوبی نیزدر این خصوص برداشته شده است.

وی با بیان اینکه باید به تقریب مذاهب از نگاه عمل توجه شود تصریح کرد: وقتی تقریب در عمل تجلی پیدا کند دشمن در اهدافش ناکام می‌ماند.

فرمانده سپاه سلمان استان با اشاره به اقدامات قرارگاه قدس در استان گفت: قرارگاه قدس جنوب شرق ۱۱۰۳ پروژه در استان در دست اجرا دارد که نقش بسزایی در محرومیت زدایی در منطقه دارد.

وی با اشاره به ساخت ۳۷۶ خانه محروم در سال گذشته، افزود: فعالیت‌های جهادی باید در هر منطقه به فراخور نیاز صورت گیرد ومردم برای رفع مشکلاتشان مشارکت نمایند.

وی ادامه داد: مسئله تولیدات خانگی باید در منطقه  جدی گرفته شود تا ضمن ایجاد درآمد برای مردم به اشتغال پایدار ، امید را به مردم تزریق کند.


وی بیان کرد: در استان ۶۶۰ روستا در حوزه محرومیت زدایی  توسط سپاه تعریف شده است و پژوهشکده شهید یزدانی نیز در این راستا فعالیت می‌کند.

فرمانده سپاه سلمان گفت: پروژه‌های سد‌های خاکی که هم اکنون در استان فعال است نقش بسزایی در رونق صیادی داشته است.

سردار معروفی افزود: باید به مردم استان آموزش دهیم تا از خام فروشی بپرهیزند و با فرآوردی و تبدیل تولیدات خانگی زمینه را برای کسب درآمد بیشترخود فراهم کنند.

وی ادامه داد: استفاده از طرفیت‌های گلخانه‌ای یکی دیگر از طرفیت‌هایی است که باید مورد بهره برداری قرار گیرد و دراین حوزه سرمایه گذاری شود و ما نیز باید در کنار مردم باشیم.

وی اظهار کرد: امنیت و معیشت با یکدیگر رابطه مستقیم دارند همچنین بایدبرای مرز‌ها برنامه ریزی شود و ببینیم چه کاری باید انجام شود تا دغدغه‌های مردم کاهش یابد
ارسال نظرات