وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اعلام کرد
وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود 30 درصد فضاهای آموزشی کشور به تخریب و بازسازی نیاز دارد که حدوداً 30 هزار مدرسه را شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۳۸۳۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 30 درصد فضاهای آموزشی کشور به تخریب و بازسازی نیاز دارد که حدوداً سی هزار مدرسه را شامل می‌شود.

وی افزود: تلاش و کمک بنیاد برکت هرچند از جهت کمی قابل تقدیر است اما از آن جهت که مخاطب این اقدامات مناطق محروم است جنبه مهم‌تر آن فرهنگ سازی برای مدرسه سازی است.

بطحایی اضافه کرد: یک سوم مدارس امروز کشور توسط خیرین ساخته شده است و این حرکت بنیاد برکت در جهت تقویت حرکت خیرین قابل توجه است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بودجه سال 97 سهم آورده دولت برای مشارکت با خیرین افزایش یافته است؛ سال گذشته این سهم دولت با تخصیص ۲۰ درصدی به آموزش و پرورش رسید اما این رقم با منبع پرداخت خوب و چیزی حدود سیصد میلیارد تومان برای سال 97 پیش بینی شده است که غیر از منابع بخش عمرانی است.

وی گفت: در زلزله اخیر کرمانشاه بدون کمک بنیاد برکت نمی‌توانستیم قول آماده سازی مدارس این مناطق را برای مهرماه بدهیم.

بطحایی تصریح کرد: 1400 مدرسه که توسط آموزش و پرورش ساخته شده است تا مهرماه تحویل داده می شود و تعدادی هم دهه فجر افتتاح خواهد شد و دانش‌آموزان از مدارس ناایمن خود به این مدارس نوساز منتقل می‌شوند.
انتهای پیام/

 

ارسال نظرات