خبرهای داغ:
نشست روشنگری تحت عنوان جریان شناسی به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران سپاه ناحیه کنگاور در سال علامه طباطبایی شهرستان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۸۳۹۱۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگاور، نشست روشنگری تحت عنوان جریان شناسی به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران سپاه ناحیه کنگاور در سال علامه طباطبایی شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام رحمان صابری از اساتید حوزه و دانشگاه در این نشست به سبک زندگی ائمه اطهار و خصوصا فاطمه زهرا(س) اشاره داشت و اظهار کرد: درس بزرگی که ائمه به ما دادند انتخاب درست در مواقع حساس است.

 

وی افزود: همانطور که حضرت فاطمه(س) در اوج خفقان و فشارهای حکومتی همراه و پشتیبان امام خود بود و جان خود را در این راه گذاشت ما نیز باید راه ولایت را بشناسیم و پیرو آن باشیم.

 

وی انتخاب متعصبانه و یا از روی ترس را کار منافقان دانست و گفت: طول تاریخ اسلام حکایت های زیادی از افراد چابلوس و منافق دارد که در مواقع حساس پشت امام زمان خود را خالی کردند و اسلام را به پرتگاه کشاندند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان به حضور زن در جامعه اشاره داشت و گفت: همانطور که در قرآن و احادیث شاهد هستیم حضور زن در جامعه به هیچ وجه منع نشده اما ملاک هایی را قرار داده اشت.

 

حجت الاسلام صابری افزود: ملاک اسلام برای حضور زن در جامعه حفظ حجاب و عفت است که متاسفانه امروز این موضوع به چالش کشیده شده است.

 

وی ادامه داد: حضور زن در جامعه همچون حضور حضرت فاطمه(س) در برابر حاکمان آن زمان و ایراد سخنرانی در برابر آنها بود که به نحوی با محارم خود حضور می یافت که کسی قامت ایشان را تشخیص نمیداد.

ارسال نظرات