خبرهای داغ:
سخنگوی قوه قضاییه گفت: چنانچه کسی مدیر دوتابعیتی باشد، می شود اموال غیرمنقول او را به فروش رساند و هزینه فروش را کسر کرد و مابقی را بازگرداند.
کد خبر: ۸۹۸۳۹۲۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسنی اژه ای درباره مدیران دوتابعیتی گفت: چنانچه کسی مدیر دوتابعیتی باشد، می شود اموال غیرمنقول او را به فروش رساند:

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه صدوبیست‌وچهارمین نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه یک نماینده مجلس گفته در دستگاه قضایی و امنیتی هم مدیر دو تابعیتی داریم گفت: این مطلب را دیدم و بلافاصله به دادستان کل کشور هم پیامک کردم و گفتم پیگیری کنند.

وی ادامه داد: دادستانی کل کشور دنبال این قضیه است. قانون ما تابعیت مضاعف را نمی پذیرد و حق هیچ گونه کار دولتی و عمومی را ندارند. چنانچه کسی مدیر دوتابعیتی باشد، می شود اموال غیرمنقول او را به فروش رساند و هزینه فروش را کسر کرد و مابقی را بازگرداند.

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سازمان بازرسی کل به دنبال این قضیه است و مطمئن هستم که برخی افراد را بعد از تذکر بازرسی کل یا دستگاه های دیگر برکنار کردند و اینکه الان فرد دو تابعیتی شاغلی وجود دارد یا خیر، اطلاعی نداریم.

اژه‌ای گفت: گزارشاتی رسیده و هم بازرسی کل و هم دادستانی کل این گزارشات را از طریق وزارت اطلاعات و غیر وزارت اطلاعات پیگیری می کند.

وی افزود: گزارش شده بود که در یک جایی 63 نفر دو تابعیتی وجود دارد که بررسی و مشخص شد که 3 نفر دو تابعیتی هستند و در مورد 60 نفر دیگر هم تحقیقات ادامه دارد.

درباره گرین کارت هم گزارشاتی هست که دنبال می شود اما موضوعش متفاوت است.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک‌ سرمایه‌ و اینکه اخیرا لیستی از بدهکاران اعلام شده که نام یکی از مسئولان روزنامه قانون هم دیده می شود، گفت: از دو شرکت زیر مجموعه تخلفاتی اعلام شد.

وی ادامه داد: چهارنفر همان زمان اعلام این مطلب بازداشت شده بودند. از بازپرس شنیدیم که بدهکاران طلب وقت بیشتر برای برگرداندن بدهی های خود داشتند.

اژه‌ای افزود: چنانچه بانکی می‌گوید بدهکاران بدهی خود را نمی دهند خب بیایند و بگویند. از بانک‌ها گلایه دارم چرا معوقه دارند و دنبال آن هم نیستم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها