به بهانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی به پایداری مردم بستگی دارد

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی به پایداری مردم بستگی دارد، مردمی که قاطبه آن‌ها همواره وفاداری خود را به انقلاب ثابت و حفظ کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۸۳۹۳۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

 



به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، انقلابی که در ۲۲ بهمن ۵۷ با رشادت مردم و رهبری امام راحل به وقوع پیوست. اما نباید تصور کرد که کار انقلاب با پیروزی آن در سال ۵۷ به پایان رسید بلکه پویایی انقلاب اسلامی در ادامه مسیری است که باید طی کند تا بتواند به حداکثر اهداف خود برسد. پویایی که به‌وضوح در نظام قابل‌مشاهده است و هیچ‌گاه نباید تصور شود که انسداد سیاسی و حتی اقتصادی باعث شکست انقلاب خواهد شد چراکه ساختاری که در جمهوری اسلامی بناشده، انعطاف‌پذیری لازم را دارد تا از ایجاد انسداد جلوگیری کند و از تبعات منفی آن بکاهد.

برای اثبات این امر کافی است به همه آنچه در چارچوب دشمنی‌های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی بکار گرفته‌شده، توجه شود تا به عمق صلابت و حقانیتی که جمهوری اسلامی دارد، پی برد. به‌راستی کدام انقلاب و کشوری را در دنیا می‌توان یافت که تا این اندازه علیه آن دشمنی، دسیسه، توطئه و فتنه بکار رفته باشد؟ با اطمینان می‌توان گفت هر کشوری غیر از ایران اسلامی با این هجمه گسترده از دشمنی روبرو می‌گشت تاکنون فروپاشیده بود اما انقلاب ما باوجود تمام فشارهای سیاسی، تحریم اقتصادی و تهدیدات نظامی همچنان پابرجاست.

البته در طی این سی‌ونه سال که از عمر انقلاب می‌گذرد، کشور با چالش‌هایی روبرو شده و گاها افرادی در عرصه سیاسی ظهور کرده‌اند که با خبط و خطاهای خود روند پیشرفت انقلاب را کند کردند اما رمز ماندگاری انقلاب اسلامی به پایداری مردم بستگی دارد، مردمی که قاطبه آن‌ها همواره وفاداری خود را به انقلاب ثابت و حفظ کرده‌اند.

اما گذر عمر انقلاب و نزدیک شدن به چهل‌سالگی آن، گواه از تغییر نسل انقلاب است. اکنون نسل اول انقلاب جای خود را به نسل‌های جوان‌تر داده است. تغییر نسلی که نباید عامل گسست نسلی در انقلاب شود. البته تاکنون نیز نمی‌توان گفت چنین اتفاقی افتاده اما این موضوع امری است تهدیدآمیز و برای جلوگیری از آن باید نسل‌های جدید انقلابی پرورش یابند.

البته پرورش انقلابی تا حدودی در جامعه وجود دارد اما تا میزان مطلوب فاصله دارد. آنجا که شاهد حضور جوانان در عرصه‌های گوناگون انقلاب همچون مدافعان سرافراز حرم و اردوهای جهادی برای عمران و سازندگی کشور هستیم باعث دلگرمی است اما کم و کیف آن می‌تواند بسیار بیشتر از میزان کنونی باشد. نباید فراموش کرد که دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی، برای ایجاد گسست نسلی در انقلاب اقدامات فرهنگی بسیاری انجام داده و می‌دهند، اقداماتی که از آن‌ها با عنوان تهاجم فرهنگی نیز یاد می‌شود و رهبری معظم انقلاب بارها به تبیین ابعاد مختلف آن پرداخته‌اند.

بنابراین ضروری است به اقتضای اهمیت موضوع در خصوص پرورش انقلابی نسل‌های جدید تلاش و اقدام مؤثر صورت گیرد تا این نسل‌ها با ماهیت و چرایی انقلاب اسلامی آشنا شده و با درک حقانیت آن در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام بردارند و البته ناگفته پیداست که نقش راهبردی در نیل بدین مقصود را آحاد مسئولین و متولیان امر فرهنگ و جامعه دارند و در این مسیر کوچک‌ترین اشتباه و لغزشی تبعات گسترده‌ای خواهد داشت.

عبداله نظری کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه

انتهای پیام/

 

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار