مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۶۰درصد مددجویان شاهرودی تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: به دنبال پایدار سازی طرح های اشتغال زایی هستیم.
کد خبر: ۸۹۸۳۹۴۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید جواد رضوی در دیدار با امام‌جمعه شاهرود در محل دفتر وی بابیان اینکه چهار هزار شاهرودی تحت حمایت کمیته امداد هستند، اظهار کرد: ۶۰ درصد از مددجویان شهرستان به دلیل ازکارافتادگی، بیماری و نداشتن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند که توجه به اشتغال این افراد می تواند به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.
وی بابیان اینکه کمیته امداد هدف تثبیت و پایدارسازی طرح‌های اشتغال‌زایی را در بین مددجویان خود را دنبال می‌کند، افزود: طرح خانه به خانه باهدف نیازسنجی خانوارهای تحت حمایت در یازده سرفصل با موضوعات مختلف درمان مسکن، تحصیل، اشتغال و کمک‌معیشت با توجه با اولویت نیاز خانوارها انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه در سال جاری پنج هزار و ۳۳۰ نظارت بر طرح‌های اشتغال در حال فعالیت استان سمنان اجرایی شده است، تصریح کرد: طرح‌های اشتغال تحت نظارت مددجویان سه هزار و ۱۲۱ عنوان را شامل می‌شود.
رضوی بابیان اینکه ۱۶۱ فقره تسهیلات در ده‌ماهه سال جاری برای طرح‌های اشتغال در حال فعالیت مددجویان استان سمنان پرداخت‌شده است، تصریح کرد: این تسهیلات اعتباری معادل دو میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان را شامل می‌شود که امیدواریم با حمایت نهادهای مختلف و همچنین بانک ها بتوانیم در راستای خودکفایی مددجویان گامی به جلو برداریم.
وی بابیان اینکه به دنبال خودکفایی مددجویان کمیته امداد هستیم، افزود: راه برون‌رفت از چرخه حمایتی این نهاد و خودکفا شدن ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان است که در این راستا توجه به مشاغل خانگی می‌تواند نقش مهمی را در این راستا ایفا کند لذا انتظار می رود مسئولان شهرستانی طرح های اشتغال زایی خانگی را بیش از پیش مورد حمایت قرار دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها