مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اراک گفت: مسابقات قهرمانی شطرنج دختران دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه چهار کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی اراک در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۹۸۴۰۱۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ میثم روحانی مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اراک با اشاره به اینکه این مسابقات از 14 لغایت 19 بهمن در چارچوب مسابقات قهرمانی مناطق ده گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار می شود، گفت: این مسابقات با حضور ورزشکاران چهار استان متشکل از استان های مرکزی، همدان، قم و قزوین برگزار می‌شود و دانشجویان این منطقه پس از رقابت در این مسابقات جواز حضور در چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور که در تیرماه سال 1397 در دانشگاه شیراز برگزار می شود، را کسب می‌کنند.

وی به میزبانی دانشگاه صنعتی اراک در مسابقات شطرنج دختران و تکواندو پسران اشاره کرد و گفت: با برگزاری مسابقات تکواندو پسران در تاریخ 5 الی 8 بهمن، تیم دانشگاه صنعتی اراک عنوان قهرمانی را کسب کرد .

روحانی به استقبال نه چندان مطلوب از مسابقات شطرنج دختران اشاره کرد و گفت: نداشتن شرایط حضور در مسابقات از سوی دانشگاه‌ها و احتمال بروز مشکلات مالی موجب کاهش حضور شطرنج بازان دختر در این مسابقات شد و نهایتا در مجموع، 30 مربی و شطرنج باز در این مسابقات حضور دارند.

وی بیان کرد: این مسابقات در سه ماده استاندارد تیمی، برق آسا و سریع برگزار می‌شود که در دو روز نخست مسابقات به صورت تیمی و پس از آن، برق آسا و سریع برگزار خواهد شد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اراک با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی دانشجویان به صورت منطقه ای و المپیاد هر دو سال یکبار برگزار می شود، گفت: تیم برتر مرحله منطقه ای، سهمیه المپیاد چهاردهم را کسب خواهد کرد.

روحانی گفت: مسابقات منطقه‌ای در سالهای زوج و المپیاد در سال‌های فرد و با هدف بهبود سلامتی و تندرستی و تقویت نشاط و شادابی در بین دانشجویان و کسب تجربیات ورزشی در بین جامعه دانشگاهی برگزار می شود.

ارسال نظرات