خبرهای داغ:
همزمان با چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی چند طرح عمرانی در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۸۴۱۱۶
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، طرح گازرسانی به همه روستاهای پرجمعیت شهرستان هریس که به صورت نمادین در روستای احمدآباد این شهرستان انجام گرفت از جمله این طرح هاست که با هزینه 28میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
همچنین طرح نزدیک رسانی خطوط گاز به مجاورت بزرگراه تبریز-هریس-اهر با اعتباری 12 میلیارد ریال در شهرستان هریس افتتاح شد که با بهره برداری از این طرح ها میزان بهره مندی روستاییان از نعمت گاز طبیعی به 99درصد در سطح شهرستان رسید.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، جابجایی پست هوایی برق در روستاهای گویجه سلطان، الله لو، خوئین دیزج ، دیزج صفرعلی ، زغن آباد و ارجان در شهرستان ورزقان با اعتبار 125 میلیون تومان و زیرسازی و آسفالت روستای لله لو به میزان 13 هزار و 500 مترمربع با اعتبار 250 میلیون تومان امروز به بهره برداری رسید.

* 20 طرح عمرانی ،خدماتی به مناسبت دهه فجر در ملکان افتتاح شد
این طرح ها شامل افتتاح 14واحد مسکونی تحت پوشش کمیته امداد ،5طرح پست هوائی و خط 20کیلووات در روستاهای ملکان .وخانه کشتی وسالن بدن سازی روستای آروق است که برای آن ها 12میلیارد ریال هزینه شده است .
هفت طرح عمرانی، آموزشی و بهداشتی هم با هزینه 126 میلیارد و پانصد میلیون ریال در شهرستان مرند به بهره برداری رسید.
کلینیک فوق تخصصی / واحد مرغداری تخم گذار / گلخانه تولید گل و گیاه زینتی و توسعه برق از مهمترین این طرح ها بود.
در آذرشهر طرح احداث و بهسازی کانال آبیاری شیرامین و طرح کمربند کنار گذر جنوبی این روستا در مجموع با هزینه 4 میلیارد و 300 میلیون ریال افتتاح شد.
در خداافرین چند طرح برقرسانی و 11 واحد مسکن مددجویی در مجموع با هزینه 872 میلیون تومان هزینه مورد بهره برداری قرار گرفت .
بهره برداری از طرح های بهسازی، آسفالت و روکش خیابان ها و معابر شهر سهند نیز با هزینه کرد یک میلیارد و 500 میلیون ریال آغاز شد.
دهها طرح عمرانی و خدماتی هم در زمینه های راهسازی، برقرسانی، مخابراتی و ساخت خانه های روستایی با بیش از 30 میلیارد ریال در شهرستان جلفا به بهره برداری رسید.
21 استخر ذخیره آب با حجم ذخیره سازی بیش از 60 هزار متر مکعب آب با هزینه بیش از 11 میلیارد ریال در روستای آیدینلو هوراند افتتاح شد.
در کلیبر یک باب منزل مسکونی مددجویی و طرح روشنایی جاده ورودی شهر کلیبر و طرح افزایش پورت های تلفن و پایداری ارتباط شبکه های تلفن همراه در روستای مکیدی با هزینه ای افزون بر 9 میلیارد و 450 میلیون ریال افتتاح شد.
مردم بستان آباد هم شاهد افتتاح آب شیرین کن در روستای 400 خانواری اشتلق سفلی، واحد مقاوم سازی شده روستای سقین سرا و طرح های عمرانی روستای کردکندی واشتلق سفلی و علیا و تازه کند با هزینه 5 میلیارد ریال بودند.
در شهرستان اهر، آبرسانی به روستاهای ون آباد، عسگرآباد، بینق، کردلقان، صومعه و علیرضا چایی، راه روستای علیرضاچایی، مدرسه 3 کلاسه روستای قلندر و گازرسانی به روستای سراجه لو با هزینه 28 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
طرح گاز رسانی به 15 روستای چاراویماق نیز افتتاح شد
برای بهره مندی 554 خانوار این روستاها از نعمت گاز 34 میلیارد ریال هزینه شده است.
در هشترود طرح احداث، توسعه و اصلاح شبکه برق رسانی روستای وظیفه خوران ، کابل خود نگهدار تامین روشنایی معبر ساکنین مسکن مهر و توسعه شبکه روستایی خورجستان و 9 واحد مسکن معلولان در روستای وظیفه خوران با هزینه 2 میلیارد و 627 میلیون ریال به بهره برداری رسید .

ارسال نظرات
پر بیننده ها