کد خبر: ۸۹۸۴۱۲۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
بسیج اشکذر:به مناسبت برگزاری مراسم آبروی محله که پنج شنبه همین هفته همزمان با نماز مغرب وعشاء در منزل پدرشهیدبرگزار می‌شودروابط عمومی اشکذرقسمتی ازوصیت نامه این شهید بزرگوار رابه اطلاع می‌رساند.
از آثار ارزشمند دفاع مقدس، وصیت نامه‌هایی است که از شهداء برای ما به جا مانده است. وصیت نامه‌هایی که بیانگر هدف و انگیزه شهداست از حضورشان در جبهه دفاع از دین و میهن و نشان دهنده آرمان‌های والای این حماسه سازان، که جان عزیز خود را برایش فدا کردند. بی شک همه وصیت نامه‌های شهداء مفید و آموزنده اند، اما بعضی از این وصیت نامه ها، بسیار تأمل برانگیز و بیدار کننده اند. به گونه‌ای که باید سر لوحه امور قرار گیرد و به جا و سزاوار است که مکرر خوانده شود تا در پرتو نور آنها، مسیری که شهداء برای آیندگان ترسیم کردند، پیوسته روشن بماند و نسل‌های بعد و مخصوصا کسانی که به پایمردی و فداکاری شهدا امروز بر مسند‌های ریاست و سیاست نظام جمهوری اسلامی نشسته اند، راه را از چاه بازشناسند و به گمراهی نیفتند و در این میان وصیت نامه عارفانه دانشجوی شهید قاسم حاتمی مجومرد، نمونه‌ای است از این وصایای بیدار کننده برای کسانی که می‌خواهند مسیر حرکتشان به رستگاری ختم شود تا پس از طی عمر خود در چند روزه‌ی دنیا، در واپسین لحظات، شرمنده شهداء نباشند، ما نیز انتشار این وصیت نامه را وظیفه خود دانستیم که امیدواریم موثر باشد.
شهادت نقطه عطفی در عروج و تکامل انسان است و خداوند بندگان خاص خود را سرخ روی می‌پذیرد و خدایا تو را شکر که مرگ مرا شهادت قرار دادی تا، چون مولایم حسین بن علی (ع) با خون خویش وضو بسازم و در محراب سرخ جهاد با کفار به نماز عشق و وصال با تو بایستم. خدایا تو خود‌
می‌دانی که آرزوی بزرگ من یقین به وجود و شناخت و اطمینان قلبی به تو بوده و همواره آرزوی نفی ظلم و بی عدالتی در سطح جهان داشته ام. خدایا، تو آگاهی که هرگاه سرگذشت عارفی را می‌شنیدم و یا می‌خواندم اشک شوق در دیدگانم حلقه می‌زد و همواره آرزو داشتم که تو را عاشقانه درک کنم و اینک دریافته ام که عشق به حق تعالی را باید در جوار محنت و سختی‌ها و مجاهدت با نفس عصیانگر کسب کرد. پروردگارا، یقین دارم که مرگ هرکسی از قضای لایزال توست و هرگاه اجل حتمی رسید هیچ قدرتی قادر به عقب راندن آن نیست و می‌دانم که افضل مومنان کسی است که راضی به قضا و قدر تو باشد. معبودا راضیم به رضای تو، اما از تو خواهانم که مرگم را شهادت قرار دهی و مرا سرخ رو با مولایم علی ابن ابی طالب (ع) محشور گردانی. خدایا تو را شکر می‌کنم که ترس از مرگ را از دلم برداشتی، اما شرم و خوف از این دارم که نامه عمل را به دست چپم بدهی و روسیاه محشورم گردانی. پروردگارا از تو درخواست غفران و آمرزش گناهانم دارم. برادرانم بدانید که تا ظلم و بی عدالتی در جهان باقی است باید مبارزه و خونریزی نیز باشد تا پیام خدا تحقق یابد که جاءالحق و زهق الباطل، هوشیار و آگاه باشید که اگر ابرقلدری در جهان باشد و جنگی بین شما در میان نباشد خون شهداء را هدر داده اید. به همه برادران خصوصا نوجوانان و جوانان توصیه می‌کنم که سلاح برنده آموزشی و شناخت مکتب اسلام را محکم برگیرند و آماده مبارزه‌ای امان ناپذیر باشند. برادران، تزکیه نفس و خود سازی را بر هر چیزی مقدم شمارید، چون این شعار متن مکتب ماست که اول صلاح دوم سلاح و هوشیار باشید که امروز روز امتحان است، مبادا که خدای نکرده فردای قیامت در نزد حسین بن علی (ع) شرمسار باشید. مقام ولایت فقیه را پاسداری کنید که اطاعت از آن پیروی از امر رسول الله (ص) و خدای تعالی است، خمینی روحی له فداه عارف و دلباخته‌ای است که از مولا امام زمان (ع) فرمانبری می‌کند و یقین داشته باشید که هرچه ایشان بگویند بدون، چون و چرا تحقق خواهد یافت. از نکات مهمی که ایشان تذکر داده اند اتصال این نهضت به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است پس هوشیار باشید که زمان حساسی را در بردارید. برادران، در هر حال حامی اجرای عدالت باشید و بی عدالتی و ظلم را در هر موضع و مقامی است در هم کوبید که پیام خدا نفی ظلم و استکبار و حاکمیت مستضعفان بر روی زمین است و هوشیار باشید که تا زمانی که دستور کار سربازان اسلام قانون شرع مقدس باشد بدون شک پیروزید و اگر خدای نکرده به این قانون مقدس پشت کند اگر به مدرنترین سلاح‌ها هم مجهز باشند شکست خواهند خورد. برادرم حفاظت از خون شهید پاسداری از شرع مقدس است. برادرم مستضعفان جهان چشم به سلاح تو دوخته اند مبادا سستی کنی و صلح سازشکارانه را برده وار بپذیری. آزاد و سر بلند باش که مکتب ما مکتب جهاد است و تا ظلم هست مردن ما هم باید مردن خونین باشد. ما خونین کفن بودن را از انبیاء و ائمه اطهار به ارث برده ایم. ما باید انتقام خون سیاهپوستان مظلومی که سالیان دراز بردگی را تحمل کرده اند بگیریم. ما باید دوباره لبخند و شادابی را به کودک فلسطینی باز گردانیم و ما موظفیم به کودک سرخپوست آمریکایی بفهمانیم که اگر می‌خواهی آزاد زندگی کنی باید با یک دست قرآن و با دست دیگر سلاح را برگیری. در پایان از برادرانم تقاضا دارم در مراسم دعای کمیل و روضه ابا عبدالله الحسین (ع) از خداوند رحمان برایم استغفار بطلبند.
والسلام: قاسم حاتمی
لازم به ذکر است شهید قاسم حاتمی مجومرد در دوم آذرماه سال ۴۲، سال شروع قیام مردم به رهبری امام خمینی (ره) در مجومرد (رضوانشهر) دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۱/۸/۱۳۶۱ در عملیات محرم به فیض شهادت نائل آمد. روحش شاد، یادش گرامی و راهش پایدار باد. برگرفته از نشریه اشکذر
ارسال نظرات