مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان یزد با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در دانشگاه‌های یزد گفت: یک هزار ازدواج دانشجویی در یزد انجام شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۱۴۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج ازیزد، جت الاسلام مهدی حرزاده در دیدار دانشگاهیان استان یزد با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته بحث عتبات دانشگاهیان است که امسال حداقل ۵۰۰ نفر از خانواده‌های دانشگاهیان را به عتبات اعزام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: یزد در این زمینه با وجودی که جمعیت زیادی ندارد، همیشه رتبه‌های بالا در زمینه اعزام افزاد به عتبات را کسب کرده است.

حرزاده یکی از اقدامات بسیار خوب را ازدواج دانشجویی دانست و افزود: بالغ بر یک هزار نفر ازدواج دانشجویی داشتیم که همه این افراد زمینه تشرفشان به مشهد مقدس فراهم شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را از دیگر برنامه‌های انجام شده دانست و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اساتید در برنامه‌های معرفتی شرکت می‌کنند.

وی گفت: در ترم گذشته ۱۵۰ کلاس یا گروه معارف داشتیم که بالغ بر هفت هزار نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند و از مباحث مطرح شده توسط اساتید تخصصی آن بهره‌مند شدند.

حرزاده بیان کرد: با توجه به ضرورت بررسی تاثیرگذاری این کلاس‌ها، آزمون‌های پیش از دوره و بعد از پایان دوره انجام و مشخص شد که این کلاس‌ها و دوره‌های معارف تاثیر بسیار زیادی داشته است.

وی دانشگاه‌ها را یکی از انقلابی‌ترین و بهترین محیط‌های اجتماعی در کشور دانست و تصریح کرد: بهترین نیرو‌های انقلابی جامعه ما امروز در دانشگاه‌ها حضور دارند و ظرفیت بسیار گسترده‌ای در این زمینه فعال هستند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد تصریح کرد: به تهاجم فرهنگی گسترده دشمن اشاره کرد و گفت: با وجود این حجم از تهاجم فرهنگی دشمن، اینطور نیست که وضعیت فرهنگی ناامید کننده‌ای داشته باشیم و دانشجویان افراد متدینی هستند.
ارسال نظرات