دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

هراس صهیونیست‌ها از قدرت حزب الله/ ابتکار عمل میدانی در دست مقاومت است

رزمایش مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا با نام «جونیپر کبری» با حضور هزاران نظامی در چند روز آینده برگزار می‌‎شود. برگزاری این رزمایش مشترک نشان‌دهنده هراس صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از تحولات منطقه به نفع محور مقاومت است.
کد خبر: ۸۹۸۴۲۳۳
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، با شکست داعش در سوریه و تشدید تنش در جبهه شمالی بین رژیم صهیونیستی و لبنان، واشنگتن و تل‌آویو در پیامی از رزمایشی مشترک به نام «جونیپر کبری» در مناطق اشغالی خبر دادند. این رزمایش که در روز‌های آینده با حضور هزاران نظامی برگزار خواهد شد، در نگاه اول از اتحاد بین این دو خبر می‌دهد؛ ولی در نگاهی دیگر نشان دهنده ضعف‌ نظامی و نگرانی‌ رژیم صهیونستی از قدرت گرفتن محور مقاومت در منطقه است.

بر اساس گزارش منابع صهیونیستی، در این رزمایش جنگ بزرگی شبیه‌سازی و هزاران موشک به اراضی اشغالی شلیک خواهد شد. این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که جنگ لفظی بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان بالا گرفته است و اراضی اشغالی و نوار غزه شاهد تبادل آتش از سوی طرفین بوده است.

با شکست داعش در سوریه و عراق و از دست دادن مناطق استراتژیک‌شان حالا آمریکا که تنها هدفش در منطقه ایجاد امنیت اسرائیل است، ابتدا با تفرقه‌اندازی در بین کشور‌های منطقه توانست امنیتی کاذب برای همپیمانش فراهم کند؛ اما وقتی دید که این تفرقه‌اندازی دیگر تاثیر چندانی در منطقه ندارد به فکر تاسیس داعش در منطقه افتاد؛ جنگ‌های قومیتی و اقلیمی تنها گزینه روی میز آمریکا بود، تا امنیت این غده سرطانی را فراهم کند.

حال که داعش در عراق و سوریه دیگر قلمرو نظامی ندارد، امنیت اسراییل کمی به خطر افتاده است و نگران حضور قدرتمند محور مقاومت اسلامی در مناطق اشغالی است. هدف رزمایش «جونیپر کبری» و تحرکات نظامی دیگر در لبنان و نوار غزه و حتی سوریه، سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های اخیر آن‌ها در منطقه است تا نشان دهند هنوز در منطقه از قدرت و نفوذ برخوردارند.

اسرائیل همواره از قدرت نظامی حزب الله ابراز نگرانی کرده است و به گفته برخی منابع حزب‌الله حدود 100 و 50 هزار موشک کوتاه برد، میان برد و دور برد در اختیار دارد و شمار سربازانش از جمله سربازان ذخیره به 50 هزار نفر می‌رسد. دقت و قدرت موشک‌های حزب الله نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. حزب الله قادر است، روزانه 1 هزار موشک با دقت اصابت به هدف به سمت اسرائیل شلیک کند. در این رزمایش هزاران موشک به مناطق فلسطین اشغالی پرتاب می‌شود تا قدرت نظامی خود را آزمایش کنند.

اسرائیل در سویی دیگر می‌داند جنگ مستقیم با لبنان و حزب الله خسارات جبران‌ناپذیری بر پیکره این رژیم بر جای خواهد گذاشت. اسرائیل که در 2 جنگ قبلی خود با لبنان در سال‌های 1982 و 2006 با شکست سنگینی مواجه شده است، در سوی دیگر نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به اذعان ستاد ارتش این رژیم، توان تعیین کننده سرنوشت جنگ آتی را ندارد. این موضوع بیانگر این مسئله است که رژیم صهیونستی به قدرت حزب الله ایمان دارد و از آغاز جنگ احتمالی برحذر است.

قدرت نظامی لبنان فقط در امر موشکی و نظامی خلاصه نمی‌شود؛ در سال‌های اخیر توانمندی حزب الله در شنود تلفنی نیز افزایش یافته است و این مسئله باعث ایجاد نگرانی در ارتش اسرائیل شده و باعث شده است که بر اهمیت شنود تلفن‌های همراه افسران و نظامیان متمرکز شوند. از جمله اقدامات پیشگیرانه که تصویب و اجرا شده است؛ محدودیت‌هایی برای بردن تلفن همراه به مراکز نظامی و همچنین مناطق حساس است. همچنین آموزش‌هایی در خصوص لزوم گذاشتن تلفن همراه بیرون از دفتر کار و سالن نشست ارائه شده است.

این رزمایش که بیشتر از اینکه جنبه آمادگی رژیم صهیونستی داشته باشد، از ترس آن‌ها حکایت دارد. ترسی که به اذعان خودشان حزب الله در سال‌های اخیر توانمندی‌های نظامی و اطلاعاتی خود را تقویت و توسعه داده است و تجربیات جنگ‌های سال‌های اخیر باعث شده آن‌ها را دست کم نگیریم.

روزنامه صهیونیستی معاریو خطاب به  سران رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره توان حزب الله لبنان برای مواجه کردن جبهه داخلی این رژیم با آزمایشی که قبلا با آن روبرو نشده است، هشدار داد. معاریو همچنین درباره تسلط حزب الله بر برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی که شهرک‌نشینان را مجبور خواهد کرد به دنبال یافتن آینده‌ای برای بقای خود باشند، هشدار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات