استان هرمزگان با پیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت فاقد شهربازی است که ساکنان این استان و کودکان را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۸۹۸۴۲۳۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از فرهنگ کده؛ از نگاه حسرت‌ بار کودک ۷ ساله‌ام به وسایل شکسته و تخریب شده تنها شهربازی شهرم دلم به درد می‌آید و از فریاد شادی خفته در گلوی نوجوانان شهرم که از سر ناچاری گوشه‌ای از پارک تاریک کز گرفته و به دور دست‌های مبهم خیره شده‌اند دلم می‌گیرد.

وقتی غبار اندوه بر چهره دختران عفیف و با حیای شهرم می نشیند دلم به درد می آید، از دیدن پدری که برای دو ساعت بازی بچه‌هایش خطر و هزینه سفر به شهرهای اطراف را به جان خود می‌خرد دلم می‌گیرد.

از دیدن مادری که در این گرمای سوزان لباسی ضخیم بر سر، کودکان پرنشاطی که با آهن پاره‌هایی سوزان و بی روح که برای ورزش عمومی کار گذاشته شده‌اند خود را سرگرم آنها می‌کند دلم به درد می آید.

بازی برای کودکان یکی از نیازهای ضروری محسوب می شود چرا که اوقات فراغت کودکان را پر می کند اما نیازی که به عقیده والدین این کودکان در بندرعباس تنها به چند پارک که وسایل بازی محدود دارند انحصار یافته و جوابگوی مردم و در شان آنها نیست.

متاسفانه استان هرمزگان با پیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت یکی از معدود مراکز استان کشورمان که فاقد شهربازی است و کمبود پارک و فضای بازی برای کودکان به مشکلی برای والدین و یک نقطه ضعف جدی برای استان هرمزگان و مدیران این استان تبدیل شده است.

آهن‌پاره‌هایی که هیاهوی کودکان را گرفتند

پارک دولت شهرستان بندرعباس که در گذشته شهربازی کنار آن بود و جوانان،کودکان و نوجوانان در آنجا مشغول تفریح بودند چند سالی است که تخریب شده و وسایل بازی آن هم کاملا شکسته و کودکان این استان در حسرت شهربازی مانده اند اما مسئولان نسبت به این امر بی توجه هستند.

شهربازی زرون هم در نزدیکی راه آهن بندرعباس که می توانست اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را تامین کنند و همچنین خاطرات شیرینی را برای کودکان این شهر  بوجود بیاورد بخشی از آن به کلبه باغ و بخشی دیگر به قبرستان آهنین موتور و ماشین های غراضه تبدیل شده است.

پارک های بندرعباس از امکانات خوبی برخوردار نیستند

مرضیه اسدی، یکی از شهروندان بندرعباسی با اشاره به آسیب های کمبود مکان های تفریحی افزود: کمبود یا نبود مکان های تفریحی باعث کاهش شادی در بین جوانان، نوجوانان و کودکان می شود و همچنین سبب سوق پیدا کردن این قشر به سمت تفریحات و سرگرمی های بیهوده و خطرناک خواهد شد.

این شهروند هرمزگانی بیان کرد: توصیه می کنم مسئولان بیشتر به نشاط دربین مردم به خصوص جوانان و نوجوانان اهمیت دهند چرا که جامعه ای پویا و موفق خواهد شد که شهروندان پرنشاطی داشته باشد.

اسدی به وضعیت پارک های بندرعباس اشاره کرد و گفت: متاسفانه پارک های بندرعباس از امکانات خوبی برخوردار نیستند و امیدواریم شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

کودکان بندرعباسی در آرزوی شهر بازی

زهرا کمالی، یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی در خصوص نبود شهربازی در این شهر، اظهار کرد: شهرستان بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان سالیان است با کمبود و عدم استاندارد وسایل سرگرمی و تفریحی برای بازی کودکان بی نصیب مانده و مردم آن چشم انتظار سرمایه گذاری برای راه اندازی شهر بازی هستند.

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از پر درآمد ترین استان های کشور به شمار می رود اما فاقد شهربازی است، تصریح کرد: باید از مسئولان هرمزگان پرسید که درآمد استان هرمزگان کجا می رود؟ چرا برای تفریح و بازی بچه ها و خانواده ها چاره ای نیندیشیدند چرا استان هرمزگان که پایتخت اقتصادی کشور از آن یاد می کنند باید فاقد شهربازی باشد.

محمد رسولی، یکی از شهروندان هرمزگانی است نیز در این زمینه بیان کرد: چند وقت پیش یکی از فرزندانم گفت چرا هیچ شهربازی در بندرعباس برای سنین مختلف در این شهر وجود ندارد و چرا مسئولان استان به فکر تفریح مردم در این شهر نیستند؟

وی با اشاره به اینکه صنایع غرب بندرعباس هیچ نقش مثبتی در شهر ندارند و مردم این استان از صنایع آن فقط  ترافیک و آلودگی نصیبشان نمی شود و دیگر اثری برای این شهر نمیبینند و حداقل در ساخت پارک و شهربازی مشارکت داشته باشند، بیان کرد: هر ساله تعداد زیادی گردشگر به این استان سفر می کند که کمبود مکان های تفریحی و نبود شهربازی باعث دلسردی گردشگران به این استان می شود .

لزوم اهتمام مسئولان شهری و حمایت مسئولان استانی

انتظار می رود مسئولان هرمزگانی هر چه سریع‌تر نسبت به احداث شهربازی در مرکز استان اقدام کنند و نگذارند کودکی بچه‌های ما با ندانم‌کاری برخی مسئول بی‌تعهد به سخره گرفته شود و حق قانونی و ابتدایی آنها از زندگی شهری و مدنی ضایع شود.

ارسال نظرات