روز گذشته؛

آموزشگاه خلبانی هواپیمای فوق تخصصی در مراغه افتتاح شد

نخستین آموزشگاه خلبانی هواپیمای فوق سبک آذربایجان شرقی در فرودگاه سهند مراغه افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۲۹۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: این آموزشگاه با هدف ترویج فرهنگ هوانوردی وراه اندازی پروازهای تفریحی و آموزشی در این فرودگاه راه اندازی شده است .
صفایی  با بیان اینکه فرهنگ هوانوردی با ایجاد مراکز آموزشی در کل کشور در حال ترویج است، افزود: از امروز ثبت نام برای آموزش خلبانی برای پروازهای تفریحی در فرودگاه سهند مراغه آغاز شده و در هر دوره برای 20نفر کلاس برگزار می شود.
وی ادامه داد: برای علاقه مندان به خلبانی پس از آموزش از سوی سازمان هواپیمایی کشور گواهینامه خلبانی برای هواپیماهای فوق سبک صادر می شود .
مسئول گروه هواپیماهای فوق سبک سازمان هواپیمایی اظهارداشت: در کشور 22 مرکز آموزش خلبانی در زمینه هواپیماهای فوق سبک و سبک فعالیت می کنند.
جابر اظهری افزود: تاکنون از طریق سازمان هواپیمایی کشور برای یک هزار نفر خلبان گواهینامه پرواز با هواپیماهای فوق سبک و سبک و برای 150 نفر گواهینامه فنی صادر شده است .
وی اضافه کرد: 15 ساله است که صنعت هواپیمایی سبک و فوق سبک در کشور فعالیت دارد .

مدیر آموزشگاه خلبانی هواپیماهای فوق سبک فرودگاه سهند نیز گفت: این آموزشگاه با چهار فروند هواپیما و سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی بخش خصوصی کار خود را از امروز آغاز می کند.
نامدار حسینی افزود: برای دانشجویان شرکت کنندگان در این دوره ها 90ساعت کلاس تئوری و 40 ساعت کلاس پروازی برگزار می شود.
علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در این دوره ها از امروز به فرودگاه های سهند مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها