شهردار تبریز در آیین تجلیل از شهرداران مدارس و رونمایی از کتاب آموزش شهروندی در مدارس، همکاری شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی را نقطه عطفی در توسعه فرهنگ شهروندی خواند و افزود: مسیر توسعه در هر شهر و جامعه، در بستر آموزش و پرورش رقم می خورد.
کد خبر: ۸۹۸۴۳۱۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، با بیان این که بخش عمده ای از معضلات زیست محیطی، ترافیکی و خدماتی شهر، ریشه در مسائل فرهنگی دارد، اظهار داشت: این نارسایی ها نیاز مبرم به اقدامات زیرساختی دارد و طبعاً آموزش و پرورش و شهرداری، موثرترین دستگاه های اجرایی برای پیگیری این اقدامات است.

وی اضافه کرد: تدوین کتب ویژه آموزش شهروندی و ارائه آن به صورت جدی و مدوّن در مقاطع مختلف تحصیلی، قطعاً در یک برنامه میان مدت، تاثیرات محسوس در کاهش معضلات شهر خواهد داشت.

شهین باهر با اشاره به این که در کشورهای توسعه یافته معلمان بیشترین حقوق را دریافت می کنند چراکه به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت پی برده اند، خاطرنشان کرد: زندگی در شهر نیاز به آموزش دارد، مثل رانندگی که باید اصولی باشد تا هزینه های مدیریت شهری کاهش یابد.

وی تصریح کرد: باید از همان ابتدا یاد گرفته شود که محل عبور و مرور ما در محدوده های مشخص عابر پیاده است، در غیر این صورت، طبیعی است که مدیریت شهری، متحمل میلیاردها تومان هزینه برای نصب میله در وسط خیابان خواهدبود.

شهین باهر با بیان این که سالانه ۵۰هزارتن نمک به شهر ریخته می شود تا یخ زدگی معابر ازبین برود، افزود: سوال اینجاست که چند درصد مردم تبریز در زمستان با تجهیزات کامل سفر درون شهری خود را انجام می دهند؟ نمی توان تنها با تکیه بر خدمات زمستانی شهرداری، معضلات این چنین را از میان برد.

وی افزود: مشارکت مردمی اساس مدیریت شهری است اما متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم آموزش های لازم، میزان مشارکت تقریبا صفر است؛ پسماند و حمل و نقل و ترافیک و مدیریت بحران، محیط زیست و فضای سبز، همه و همه مشارکت شهروندان را می طلبد.

شهردار تبریز یادآور شد: نمونه همکاری مردم را در قضایای اخیر آلودگی هوا ی تبریز مشاهده کردیم که در عرض دو روز، حجم قابل توجهی از حمل و نقل درون شهری کاسته شد.

شهین باهر در پایان با تاکید بر همکاری عملی مدیریت شهری و شهرداران مناطق گفت: شهرداران مناطق باید ماهانه جلسات مرتبی  با شهرداران مدارس  برگزار کنند و بنده نیز هر شش ماه یکبار در خدمت شهرداران مدارس خواهم بود.

ارسال نظرات