خبرهای داغ:
به مناسبت دهه فجر نشست روشنگری و بصیرتی هیئت های مذهبی، هیئت امنای مساجد فرماندهان و بسیجیان پایگاه های مقاومت، کانون بسیج فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی دبیرستان شهید مطهری شهرستان تیران و کرون برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۳۲۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از تیران و کرون؛ غلامعلی کریمی از اساتید دانشگاه در نشست روشنگری و بصیرتی که در حسینیه ارشاد تیران برگزار شد با اشاره به اتفاقات بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مدینه، اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در شرایط آن دوران و خیانت های صحابه پیامبر، آغازگر نهضت روشن گری در مقابل نفوذ بودند و باید سیره حضرت زهرا سلام الله علیها را بازخوانی کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نباید سوابق افراد را تنها ملاک قرار داد، گفت: نقطه مقابل حضرت زهرا کسانی بودند که چندین سال صحابه پیامبر بوده و راه ضلالت را پیش گرفتند و با تشکیل سقیفه از خلافت مولا علی علیه السلام جلوگیری کردند.

وی انجام روشنگری در امور مختلف را امری مهم برای اعتلای جامعه دانست و  افزود: حضرت زهرا و زینب کبری سلام الله علیها انسان کامل و الگوی انسانیت و بشریت هستند و همه مردم جهان به خصوص بانوان باید به تأسی از ایشان به روشنگری در مقابل نفوذ دشمن بپردازند.

کریمی با اشاره به آمیخته شدن حق و باطل، تصریح کرد: حضرت زهرا چهره به چهره و خانه به خانه با روشنگری حق را از باطل روشن کرد و مقابل نفوذ دشمنان و منافقان را گرفت و این کوشش حضرت به ما می فهماند که در مقابله با دشمن حق نا امید شدن نداشته و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حضور شهدا در بین مردم نقشه های دشمن را نقش بر آب می کند، یادآور شد: دشمنان ایران اسلامی تلاش زیادی برای ضربه زدن به اسلام و به فراموش سپردن یاد و نام شهدا می کنند تا با ایجاد غفلت در جامعه به اهداف خود برسند.

وی فتنه اخیر را هولناک تر از فتنه سال ۸۸ دانست و خاطرنشان کرد: فتنه از سال گذشته با انتشار مطالبی برای مظلوم نشان دادن منافقان آغاز شد و در دوران انتخابات برخی افراد جای جلاد و شهید را عوض کرده و به مظلوم نمایی برای دشمنان کشور پرداختند که با روشنگری های انجام شده مردم نسبت به این نقشه دشمن آگاه شدند.

کریمی با اشاره به شکست استکبار جهانی و گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه، گفت: دشمنان با نا امیدی از ورود به مرزهای ایران اسلامی، از بستر ناشی از سیاست های غلط اقتصادی سو استفاده کرده و اعتراض های مردمی را بـا برنامه ریزی به اغتشاش تبدیل کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این فتنه زودتر از فتنه سال ۸۸ جمع شد، خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور در اوضاع نابسامانی قرار دارد و تفکیک مطالبات مردم از فتنه روشن بود که با احیای نهضت روشنگری و مطالبه گری در مسیر درست باید از حقوق مردم دفاع کرد.

وی با اشاره به ویژگی های این فتنه، گفت: فتنه اخیر در همه جای کشور پخش شده و تمرکز خاصی نداشت و دشمنان اغتشاشات زیادی را در شهرهای مختلف به وجود آورده بودند.

کریمی افزود: لطف خداوند، عنایت امام زمان (عج)، رهبری مدبرانه و‌ خالصانه امام خامنه ای (مدظله) و بصیرت بالای مدافعان انقلاب عامل های شکست دشمن در این فتنه و نامیدی استکبار جهانی برای نفوذ در ایران اسلامی بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر مردم به میدان نمی آمدند دشمن به کارشکنی خود ادامه می داد، تصریح کرد: شهدا نقش بسیاری در پیروزی کشور ما دارند چرا که قلوب مردم و مسئولان را به یکدیگر پیمان داده و وحدت و همراهی آن ها حول محور ولایت این پیروزی را دو چندان خواهد کرد.

این نشست بصیرتی با حضور شورای هیئات مذهبی شهرستان، بسیجیان و فرماندهان پایگاه های مقاومت، کانون بسیج فرهنگیان، دانش آموزان بسیجی دبیرستان شهید مطهری و هیئت امنای مساجد برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها