خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسلمان آزادی خود را در گرو بندگی خدا می داند و در نماز خودش را میزان می کند گفت: هنگام سجده سر بر خاک می ساید و التماس می کند که خدایا مرا ذلیل مادیات و هوای نفس نکن.
کد خبر: ۸۹۸۴۴۵۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع ائمه جماعات و رابطین امور اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت دهه فجر اظهارداشت: ذهنیت در عرف و ظاهر جامعه منشا آن کاربرد اصطلاحات فعلی است. هر واژه قابلیت این را دارد که وارد هر علمی می شود معنی خودش را داشته باشد حال آنکه در جای دیگر معنی دیگری می دهد.

 وی با بیان اینکه امور در این اصطلاح تقسیم به عبادت و مکاسب تقسیم می شود و اعتبارش همین اندازه است افزود: اصلاحی که در علم خاصی به جهت شناسایی بکار می رود  شاید علت دیگری دارد و در ذهن ما هم این آمده که اوقات را تقسیم می کنیم برای اقامه نمازهای پنجگانه صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا چند دقیقه اختصاص می دهیم و بقیه 24 ساعت چه کار می کنیم؟

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم دستور صریح فرمودند فلسفه وجودی که البته مسیر نفی، خیر، سیر و سلوک الی الله و هدف نهایی خلقت انسان برای عبادت است نه برای یک ساعت عبادت.

وی با بیان اینکه صاحب خانه دنیا خداست و هرچه شما نیاز دارید خدا داده افزود: جواز تصرف را برای آن کسی که بر اساس هدف خلقت یعنی تمام وقت در عبادت بگذراند داده است و غیر از آن دزد و بیگانه و کارش عبث است حتی اگر با عرق جبین باشد.

نماز میزانی برای مسلمانی/ ارزشی بالاتر از نظر فرهنگی وجود ندارد/ نامسلمانی خود را به پای اسلام نگذاریم

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه خداوند تابلو زده و جواز تصرف در ملک را مشروط کرده به اینکه بنده او باشیم خاطرنشان کرد: خدای متعال از عبادت ما بی نیاز مطلق است اما راه کمال ما را در این قرار داده است.

وی ادامه داد: این با معنی اصطلاحی خیلی فرق می کند یعنی موضوع مکاسب خارج عبادت نداریم حتی خوردن ، خوابیدن و نوشیدن باید مصداقی از عبادت باشند. آیا ارزشی بالاتر از نظر فرهنگی وجود دارد؟

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جایگاه نماز چیست که این قدر اهمیت داده شده است افزود: وقتی بنا ساختمان می سازد و می خواهد رویش سقف بگذارد و 20 طبقه بالا برود ضمن اینکه همه کارها باید خوب باشد باید دیوار راست بالا رود پس هرچند آجر می چیند به این امر بسیار دقت دارد که اگر زاویه پیدا کند با کمی فشار ساختمان ریزش می کند نماز چنین است.

وی با بیان اینکه خدایی که ما را آفریده در میدان آزمایش جز نماز حکمت ندارد ادامه داد: هوای نفس و جاذبه های دنیا انحراف ایجاد می کند از این جهت انسان صبح که برمی خیزد خودش را میزان می کند و بعد دنبال کارش می رود.

عبادی با بیان اینکه کمال روسفیدی و عاقبت بخیری انسانها در نماز است اضافه کرد: در بستر فعالیت ها در طول روز با انواع و اقسام مسائل روح انسان اصطلاک دارد یا وسوسه می شود و خستگی دارد اما منحرف نمی شود باز نوبه بعدی به نماز می ایستد.

وی با بیان اینکه بنده با ایستادن در برابر خدا تمام بندگی ها و تعلقات دنیایی را کنار می زند گفت:  خداوند حکیم بندگان ضعیف را چنین راهنمایی کرده که در تکبیر دستها را بالا می آورد و از همه آنچه که او را به غیر خدا سوق می دهد و گرد و غبار در روحش را دور می ریزد .

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مسلمان آزادی خود را در گرو بندگی خدا می داند و در نماز خودش را میزان می کند گفت: هنگام سجده سر بر خاک می ساید و التماس می کند که خدایا مرا ذلیل مادیات و هوای نفس نکن.

نماز میزانی برای مسلمانی/ ارزشی بالاتر از نظر فرهنگی وجود ندارد/ نامسلمانی خود را به پای اسلام نگذاریم

وی ابراز داشت: اگر 8 میلیارد جمعیت کره زمین خودشان را میزان کنند مانند 124 هزار پیامبر، در دنیا هیچ مشکلی نداشتیم. با این فکر، فرهنگ و جاذبه حق کار فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود به خود حل می شود چون مشکلات به دلیل درگیری با هوای نفس است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه ما چقدر به این نسخه عمل کردیم متذکر شد: مشکلات نامسلمانی خودم را به اسلام می گذارم که این بدترین کار است. مسلمانی کار ساده ای نیست تسلیم حق بودن دشوار است.

وی با بیان اینکه اگر تسلیم حق بودیم که حالا 14میلیون پرونده دادگاهی نمی داشتیم تصریح کرد: همه به خاطر این است که معنی نماز، عبودیت و بندگی را نفهمیدیم.

نماینده ولی فقیه در استان با خطاب قرار دادن خود ادامه داد: طمع به چیزی مرا ذلیل، بنده و خار می کند و از راه باز می دارد و ده ها بهانه می آورم چون از خودم که خبر دارم.

 وی بیان داشت: وای به حالم که چه دادم و چه می گیرم. این تجارت سودی برایم نخواهد داشت مگر اینکه خدا دستم را بگیرد و مرا از شر خودم نجات دهد. هشتاد سال از عمرم می گذرد معنی نماز را نمی دانم چه رسد به عمل به آن . با چهار اصطلاح که در مدرسه و دانشگاه آموختم خیال می کنم کسی هستم. ما کشته نفس خود هستیم.

وی ضمن قدردانی از علما و راهنمایان جامعه در زمینه نماز کار جهادی می کنند گفت: اگر علمای دین نبودند ما امروز کجا بودیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمنان اسلام به شدت با جامعه روحانیون و علما مخالف هستند ادامه داد: وقتی رضاخان پلید درب حوزه های علمیه را می بندد و حالا هم تمام مسئله ظالمان کنار زدن علما و روحانیون است چون علما چشم جامعه هستند و اگر چشم را ببندند نمی دانیم در راه یا به چاه می رویم.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها