خبرگزاری روسی اعلام کرد خبر تعطیلی کارخانه هارلی دیویدسون در کانزاس‌سیتی آمریکا، این شهر ۵۰۰ هزار نفری را در شوک فروبرد؛ با تعطیلی این کارخانه ۸۰۰ نفر اخراج می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۸۴۵۰۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج، دفتر مرکزی شرکت تولید موتورهای افسانه‌ای هارلی دیویدسون از برنامه این شرکت برای بستن کارخانه تولید پیشران موتورهای هارلی در شهر کانزاس سیتی ایالت میزوری آمریکا خبر داد. 

ده‌ها سال است که موتورهای هارلی دیویدسون و داشتن یکی از آنها رؤیای بسیاری از موتورسواران و دوستداران موتورسواری است. 

براساس تصمیم دفتر مرکزی این شرکت در میلواکی طی هفته‌های آینده کارخانه کانزاسیتی به طور کامل بسته خواهد شد و همین امر این شهر ۵۰۰ هزار نفری در مرکز آمریکا را در شوک فرو برده است. با تعطیلی این واحد تولیدی ۸۰۰ نفر به طور مستقیم شغل خود را از دست خواهند داد.

کارگران این کارخانه تولید کننده موتورهای افسانه‌ای به شدت در شوک فرو رفته و می‌گویند حتی فکرش را هم نمی‌کردند این کارخانه روزی تعطیل شود. 

دفتر مرکزی هارلی دیویدسون اعلام کرده است که به برخی از این کارگران پیشنهاد داده است که برای ادامه کار به ایالت پنسیلوانیا و دیگر کارخانه هارلی دیویدسون منتقل شوند، اما بسیاری از این کارگران اعلام کرده‌اند که زندگی و ریشه ما در کانزاسیتی است و نه علاقه‌ای دارند که به پنسیلوانیا منتقل شوند. 

کوین آموس دبیر انجمن بین‌المللی کارکنان خودروسازی و صنایع هوافضا در کانزاسیتی که سابقه ۱۷ ساله اشتغال در کارخانه هارلی دیویدسون را دارد می‌گوید: ما نیروی کار خوبی داریم و هر آنچه از سوی مسئولان ابلاغ شده است، انجام داده‌ایم. 

وی ادامه داد: ۷ سال است که در حال کار برای این شرکت براساس قراردادهای دوران رکود هستیم و کارگران و مسئولان اتحادیه به شدت نسبت به خبر تعطیلی کارخانه شوکه شده‌اند. 

آموس تأکید کرد: ما هر کاری که لازم بود انجام داده‌ایم. 

گزارش‌های مالی سال گذشته نشان می‌دهد فروش موتورهای هارلی دیویدسون در داخل و خارج از آمریکا به شدت کاهش یافته و زیان سنگینی را برای این شرکت موتورسازی به بار آورده است. 

دومینیک آلستوروک یکی از کارگران کارخانه هارلی می‌گوید: شغل بعدی من چه می‌شود و من با مستمری بیکاری چه کار می‌توانم بکنم؟ من سه فرزند دارم و سرپرست خانوار هستم.

وی ادامه داد: حالا من باید به خانه برگردم، صبحانه بخورم و به دنبال یک شغل دیگر بگردم. کارخانه تولید موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون در سال ۱۹۰۳ آغاز به کار کرد و هم‌اکنون قطعات موتورهای این شرکت در کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، تایوان، ژاپن و مکزیک ساخته می‌شوند و با ورود این قطعات به آمریکا، این موتورسیکلت‌ها مونتاژ می‌شوند. 

ارسال نظرات