امام جمعه اردکان با اشاره به تلاش دشمن برای کم رنگ کردن راه امام و شهداء گفت: یادواره شهداء احیا کننده اهداف انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۸۴۵۲۳
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در مراسم بزرگداشت شهدای فصل زمستان محله صدرآباد اردکان ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: خداوند سه گروه را خیلی دوست می دارد؛ اول، مردی که در دل شب بلند شود و کتاب خداوند را تلاوت کند. دوم، شخصی که با دست راست خود صدقه بدهد و آنقدر اخلاص داشته باشد که حتی از دست چپ خود نیز بپوشاند یعنی به گونه ای انفاق کند که به ذهن هیچ کسی خطور نکند و سوم مردی که در میدان جهاد استقامت کند و در برابر دشمن بایستد.
وی افزود: بی تردید کسانی مانند شهداء که در درگاه خداوند به قرب و منزلتی دست یافتند دارای معنویت، انس با خدا و تلاوت قرآن بوده اند و ما به آنها حسرت می خوریم. یکی از چیزهایی که آتش خشم و غضب الهی را فرو می نشاند صدقه مخفیانه است.
امام جمعه اردکان گفت: رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس علیرغم کمبود امکانات و تجهیزات و حتی وجود زخم زبان ها در برابر دشمن ایستادند که ما امروز بتوانیم مراسمی به نام و یاد شهداء برگزار کنیم. این مجالس شهداء بسیار ارزشمند است و امروز این یادواره ها احیا کننده انقلاب و اهداف انقلاب اسلامی و موجب زنده نگه داشتن دستورات ائمه اطهار است.
وی اظهار داشت: امروز دست های پیدا و پنهان زیادی وجود دارد که می خواهند هدف انقلاب ما و راه مقدسی که این شهداء رفتند را کم بشمارند تا کم کم از ذهن ها برود و فراموش شود. یکی از پاد زهرهای این تبلیغات مسموم، همین یادواره ها و مجالسی است که برای شهداء برگزار می شود و می تواند نهضت امام عظیم الشأن و ملت ما را زنده نگه بدارد. این مجالس می تواند جوانان و نوجوانان را با اهداف شهداء و قیام ملت ما آشنا کند.شجاعت جوانان و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مایه شگفتی همگان است که از عظمت و شوکت ظاهری دشمن نترسیدند.
حجت الاسلام شاکر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) گفت: انقلاب ما و نهضت حضرت امام از نظر شخصیت رهبری، همراهی مردمو تأثیر آن در دنیا بی نظیر است و همه دنیا را به خود مشغول کرده است. در این چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می بینیم کهایران مسأله اصلی استکبار است. اگر انقلاب و نهضت امام و استقامت ملت ایران اینقدر مهم نیست چرا رؤسای جمهور آمریکا در سخنرانی های خود دائماً از ایران صحبت می کنند و ایران هراسی را ترویج می کنند؟
وی افزود: ما شاید باور نکنیم که امروز بر قله عزت عالم ایستاده ایم و حتی در درون هم با دشمن همراهی کنند و این سربلندی را تبلیغات جلوه دهند. مردم از بی عدالتی ها، خوردن بیت المال، از جناح بازی ها و از سیاسی بازی ها گلایه دارند اما این انقلاب و نهضت خود را با همه وجود قبول دارند و آن را حفظ می کنند و هرکسی بخواهد در برابر این انقلاب بایستد مردم ما مانند سیل او را از بین می برند.
امام جمعه اردکان گفت: دشمن با جنگ سرد، تحریم اقتصادی و تهدید نتوانست ملت ما را به زانو در بیاورد امروز سراغ جنگ نرم رفته است و با استفاده از فضاهای مجازی می خواهد که امام و انقلاب را زیر سؤال ببرد. باید مواظب باشیم و دشمن را کوچک نشماریم و با دشمن همراهی نکنیم و با حضور خود در همه صحنه ها از این نظام حمایت کنیم. هرجا مسئولیتی داریم به گونه ای عمل کنیم که دل های مردم به نظام جذب شود. گاهی عملکردها مردم را دل زده می کند.
وی در پایان از همکاری و حمایت همه مردم و بویژه از همت جوانان محله صدرآباد برای برگزاری فصلی یادواره شهداء تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این همدلی، همراهی و اعتماد به جوانان برای سایر محلات نیز الگو بشود.
ارسال نظرات