نماینده بسیج دانشجویی یزد در دیدار اعضای کمیته اساتید و دانشجویی دهه فجر یزد با نماینده ولی‌فقیه در استان، بر لزوم برگزاری همایش و جلسات نقد و بررسی عملکرد 40 ساله نظام در دانشگاه‌ها و تبیین دست آوردهای انقلاب برای جوانان تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۸۴۵۲۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از یزد،ظهر امروز جمعی از اعضای کمیته اساتید و دانشجویی گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی متشکل از جمعی مسئولین دانشگاه‌های استان و بسیج دانشجویی یزد با آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان در محل دفتر امام‌جمعه یزد دیدار کردند.

در این دیدار سید رسول هدایتی به‌عنوان نماینده بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه پس از توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم سخنرانی نمایندگان دانشجویان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، خوشبختانه این مهم در استان یزد نیز موردتوجه قرار گرفت، تصریح کرد: در استان یزد در طول این مدت حدود 65 دانشجوی بسیجی به‌عنوان نمایندگان دانشجویان استان به بیان مطالب متنوعی در راستای عمل به وظیفه مطالبه گری و روشنگری خود پرداختند.

عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه یزد با تقدیر از مسئولین ستاد اقامه نماز جمعه در سراسر استان که این فرصت را در اختیار دانشجویان قراردادند، تصریح کرد: این مهم باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد و توجه به قشر دانشجو به‌عنوان مؤذن جامعه و قوه عاقله کشور باید بیش از این‌ها باشد.

هدایتی در ادامه با انتقاد از اینکه در جلسات و دیدارهایی ازاین‌دست صرفاً نباید به گزارش دهی پرداخت، اذعان کرد: اینکه مسئولین و نخبگان دانشگاهی کشور بخواهند از روشنگری و اتخاذ مواضع انقلابی فاصله بگیرند، برای کشوری مثل ایران قابل‌پذیرش نیست.

این فعال دانشجویی از سخنرانی‌های بیش‌ازاندازه و حرف زدن بدون عمل به‌عنوان آفتی نام برد که کشور به آن دچار شده و تصریح کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب باید مسائل و چالش‌های پیشرو موردبررسی قرار گرفته و در راستای حل آن‌ها و پیشبرد آرمان‌ها انقلاب اقدامی جدی صورت بگیرد.

لزوم توجه بیشتر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به مسائل و چالش‌های کشور

عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه یزد ادامه داد: این برهه زمانی فرصت مناسبی است تا عملکرد 40 ساله انقلاب در محیط‌های دانشگاهی موردنقد و بررسی قرار بگیرد و در کنار بیان مسائل و مشکلات، پیشرفت‌ها و دست آورد های فراوان این نظام و انقلاب برای همگان به‌خصوص قشر جوان و دانشجو کشور تبیین شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها به این موضوع اشاره کردند و به‌طور مثال در سخنرانی امسال خود در حرم مطهر امام خمینی(ره) به مناسبت سالگرد درگذشت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با اشاره به دست آورد ها و پیشرفت انقلاب، اظهار داشتند: در برخی مسائل مثل تحقق عدالت اجتماعی به اهداف خود دست نیافتیم.

هدایتی از دانشگاه و حوزه‌های علمیه به‌عنوان نهادهای مسئول و تأثیرگذار و مغز متفکر جامعه نام برد و تصریح کرد: مسائل کشور و نظام باید در این نهادها و توسط نخبگان دانشگاهی و دینی موردبحث و بررسی قرار بگیرد و برای حل آن‌ها راه‌حل ارائه شود.

محافظه‌کاری آفتی گریبان گیر مسئولین

این دانشجوی بسیجی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه بسیاری از مسئولین در اتخاذ مواضع شفاف و صریح خودداری کرده و به محافظه‌کاری روی آوردند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از محافظه‌کاری به‌عنوان قتلگاه انقلاب نام بردند که این موضوع باید موردتوجه جدی همه اقشار و مسئولین قرار بگیرد.

هدایتی در ادامه با اشاره به اینکه مراسمات ایام‌الله دهه فجر باید بیشتر رنگ و بوی مردمی داشته باشند، یادآور شد: مردم ما همواره ثابت کردند در مواقع لزوم درصحنه حاضرند و همواره پشتیبان انقلابی اسلامی هستند و مسئولین و دستگاه‌های مربوط باید شرایط هرچه بیشتر مردمی شدن این مراسمات را فراهم کنند و به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: موضوع فاصله نگرفتن مردم از انقلاب همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و به این منظور جبهه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی با محورت فعالیت‌ها مردمی در کشور تشکیل‌شده است.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در دیدار با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز مجدداً بر این موضوع تأکید کردند که مواظب باشید جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از مردمی بودن فاصله نگیرد و وابسته به سازمانی نشود.

بسیج دانشجویی اصلی‌ترین و فعال‌ترین تشکل دانشجویی استان یزد

هدایتی در ادامه به فعالیت‌های متنوع بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: همان‌طور که در توضیحات مسئولین دانشگاه‌های استان در همین جلسه نیز بیان شد، فعالیت‌هایی نظیر اردوهای راهیان نور، برگزاری اردوهای جهادی و نشست‌ها و دوره‌های معرفتی از فعالیت‌های این مجموعه است که موردتوجه و استقبال دانشجویان استان قرارگرفته است.

عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در ادامه با اشاره حجم بالا و استقبال دانشجویان از فعالیت‌ها این تشکل دانشجویی، اظهار داشت: بسیج دانشجویی به‌عنوان اصلی‌ترین و فعال‌ترین تشکل دانشجویی استان شناخته می‌شود.

وی با تقدیر از حمایت‌های مسئولین دانشگاهی از برنامه‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها، اذعان کرد: این حمایت‌ها در راستای تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی باید افزایش پیدا کند.

تقدیر از حمایت و توجه امام‌جمعه یزد به زلزله‌زدگان کوهبنان

عضو قرارگاه جهادی شهید محمدخانی یزد در ادامه با اشاره به مشکلات زلزله‌زدگان شهرستان کوهبنان کرمان تصریح کرد: مردم این شهرستان زلزله‌زده که در مرز استان یزد و کرمان واقع‌شده، با مشکلات فراوانی در فصل سرد زمستان روبرو هستند که متأسفانه مسئولین دولتی توجه چندانی به آن‌ها نداشتند.

این جهادگر بسیجی با تقدیر از حمایت‌ها و توجه آیت‌الله ناصری به این زلزله‌زدگان و حضور ایشان در منطقه زلزله‌زده، یادآور شد: بسیاری از مشکلات این مردم همچنان باقی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

لزوم توجه و تحول علوم انسانی و اسلامی کردن این علوم، تلاش برای تقویت مبانی دینی دانشجویان و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌های استان و درخواست توجه بیشتر مسئولین استان و برگزاری دیدار مسئولین با دانشجویان از دیگر مباحث مطرح‌شده توسط این دانشجوی بسیجی در این دیدار بود.

ارسال نظرات