خبرهای داغ:
دکتر حسینی شاهرودی گفت: دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس آنلاین و برخط نیست و این نهاد پس از انجام فعل و عمل متوجه تخطی دستگاه های اجرایی می شود.
کد خبر: ۸۹۸۴۵۵۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نماینده مردم شاهرود و میامی اظهار کرد: بخشی از این انحرافات طبیعی است چرا که بودجه‌ای که از سوی دولت به مجلس تقدیم می‌شود با تغییرات فاحشی روبه رو می‌شود.
وی با اشاره به انحرافات بودجه ٩٥ گفت: برخی از این موارد بیانگر این است که دولت در تکالیف خودش حتی در بند‌هایی که خود ارائه داده، به خوبی عمل نکرده است.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس آنلاین و برخط نیست، گفت: دیوان به طور معمول پس از اینکه تخطی رخ داد، وارد عمل می‌شود یعنی بعد از انجام فعل و عمل متوجه تخطی دستگاه‌های اجرایی می‌شود
عضو هیئت رئیسۀکمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نگاه پیشگیرانه نیست و تنبیهات ما در مجلس کارساز نبوده و مکانیزم‌های خوبی ارائه نشده است.
وی ادامه داد: اختلاف میان دولت و مجلس سبب شده است که دستگاه‌های نظارتی خود را به روز نکنیم و در فرآیند اجرا با مشکل مواجه شویم
حسینی شاهرودی افزود: انتظار می‌رود تا هر هزینه‌ای که دولت انجام می‌دهد متناسب با نوع معاملاتش مورد بررسی قرار گیرد و با این شیوه می‌توانیم برخی از اختیارات را به دیوان محاسبات بدهیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان بیان کرد: نظارت بردستگاه‌های اجرایی و نحوه تخصیص درست و عادلانه باید در تمامی حوزه‌ها بلاخص حوزه اقتصادی بیشتر شود چرا که در غیر اینصورت در بخش تولید با موانعی روبه رو خواهیم شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها