خبرهای داغ:
امام جمعه هریس در آیین گرامیداشت این شهرستان به عنوان شهرستان حجاب و عفاف، گفت: حجاب و عفاف ضامن حفظ ارزش های انسانی است.
کد خبر: ۸۹۸۴۶۸۲
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قهرمان احمدی افزود: رعایت حجاب و عفاف در انسان منشا درونی دارد و آن بدین معناست که عفاف امری فرا طبیعی است و ریشه در سیرت و گرایشات قلبی انسان دارد و حجاب امری ظاهری و متاثر از همان سیرت و ذات انسان هاست.
وی ادامه داد: این که ما تصور کنیم عفاف و حجاب فقط خاص بانوان است امری اشتباه است چراکه این مقوله مهم زن و مرد ندارد و کسی به این مقام والا دست پیدا می کند که دارای صفت و روحیه غیرت باشد همان غیرتی که مردم شریف شهرستان را ملزم به ایستادگی در مقابل پدیده شوم کشف حجاب رضا خانی کرد.

حجاب و عفاف ضامن حفظ ارزش های انسانی

فرمانده سپاه هریس با اشاره به پدیده شوم کشف حجاب گفت: در آن سال ها مردم غیور هریس با مقاومت و ایستادگی در برابر این تصمیم جوانی دندان شکن به حاکمان جور زمان خود دادند همچنان که شهدا نیز در وصیت نامه خود زنان جامعه را به حفظ حجاب و عفت تذکر داده اند.

 حمید محمدی افزود: امروز این وظیفه ماست که با برپایی چنین مراسماتی اقدام شجاعانه آن ها را ارج نهیم.
   در پایان این آیین از مستند «مدافع» که روایتی از زندگی شهید مدافع حرم محمد رضا فخیمی به کارگردانی مهدی خاوری و به همت بسیج هنرمندان سپاه هریس تهیه شده است رونمایی شد .

ارسال نظرات