حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: دشمنان می‌خواهند دینداری منهای روحیه انقلابی را در حوزه‌های علمیه ما ترویج دهند تا انقلاب را متوقف کنند.
کد خبر: ۸۹۸۴۶۸۶
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی عصر روز دوشنبه 16 بهمن‌ماه در یادواره شهدای روحانی استان مرکزی که در حوزه «حاج محمد ابراهیم» اراک برگزار شد با اشاره به هدف خداوند از آفرینش انسان گفت: خدا انسان را آفرید تا از عالم خاکی به عالم ملکوت هجرت کند.

وی افزود: براساس آیات قرآن قیمت هر انسان به اندازه سلوک و تقرب او به خدا است؛ برای سیر این مسیر نیز دین آمده است تا به عنوان یک ابزار انسان را از مبدا خاکی به قرب الهی برساند.

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به این شبهه که عده‌ای می‌پرسند دین برای چیست؟ تصریح کرد: دین آمده است تا انسان را در عالم خاکی به اشرف مخلوقات تبدیل کند.

حجت‌الاسلام  عبدالله حاجی‌صادقی با اشاره به این سوال که چگونه دین انسان را از مبدا خاکی عروج می‌دهد و به معراج قرب می‌رساند، گفت: دین وسیله‌های سیر و پرواز و اوج گرفتن را برای این منظور قرار داده و آن عبادت است و رکن همه عبادت‌ها قصد تقرب است.

وی با اشاره به مقام شهادت افزود: در کنار رساله عملیه اسرار العباده هم داریم که باید مورد توجه قرار گیرد تا شاید به مقصد برسیم و بدانیم که بهای هر عبادتی به اندازه مقربین آن است و در این بین شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند.

خطیب توانمند کشوری روحانیت را سنگرنشین خط مقدم دفاع از اسلام ناب در طول تاریخ دانست و گفت: بیش از 30 شهید روحانی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و تقدیم 4500 شهید در دوران دفاع مقدس برای روحانیت افتخار است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی منشور الهی زیارت عاشورا، چیزی غیر از ماندن در جبهه حسین(ع) نیست، گفت: با شهدا بودن ملاک است، حوزه‌های علمیه در سنگر شهدا مانده‌اند و راه شهدا را رفته‌اند آن هم در روزگاری که دشمن با انواع ابزار و امکانات به دنبال این است که روحیه شهادت، ایثار و انقلابی‌گری را از ملت ما بگیرد.

وی افزود: دولت آمریکا 160 موسسه را مامور این کرد که درخصوص انقلاب اسلامی مطالعه کنند، و در یکی از نتایج خود معترف شدند که اشتباه‌شان این بوده که برای تغییر انقلاب اسلامی ایران بر روی دانشگاه‌ها تمرکز کرده‌اند در حالیکه باید به فکر اصلاح حوزه‌های علمیه و مساجد باشند تا از انقلاب فاصله بگیرند.

وی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند دینداری منهای روحیه انقلابی را در حوزه‌های علمیه ما ترویج دهند و باید برای مقابله با این توطئه دشمن هوشیار باشیم و هماهنگونه که امام و رهبری به ما آموختند بدانیم که جنگ ایمان و کفر آشتی بردار نیست چراکه جنگ بر سر جغرافیا، انرژی هسته‌ای و حقوق بشر نیست بلکه جنگ بر سر اسلام است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در خط مقدم فتنه‌ها و جنگ نرم هستند که باید در کنار توانمندی علمی حوزوی، بصیرت‌افزایی و هشیاری و رصد حملات دشمن و مقابله با آن‌ها را برعهده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بدانید آینده‌ای سنگین و دنیایی سخت در مقابل ما ایستاده است؛ انقلاب ایران فقط تولد جبهه‌های اسلام ناب نبود بلکه رسالتی برای آینده دارد و آن زمینه‌ساز و آماده کننده نهضت ظهور است؛ و امروز دوران آمادگی را پشت سر می‌گذاریم و باید خود را برای این نهضت آماده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات