حجت الاسلام زارع در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر در جمع بسیجیان پایگاه بضعه النبی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی با بیان اینکه سیلی و آسیب‌های وارده به حضرت زهرا (س) در دولت اسلامی امروز جواب داده است، بر قدر دانی از این نعمت الهی تاکید نمود.
کد خبر: ۸۹۸۴۷۵۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشستی در پایگاه بضعه النبی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد برگزار شد.
" حجت الاسلام زارع" در این نشست ضمن تسلیت به خاطر ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و بیان برخی از سفارشات ایشان به مسلمانان، با اشاره به سخن خداوند متعال به پیامبر (ص) مبنی بر اینکه" اگر انسان‌ها علی رغم نماز خواندن و روزه گرفتن، معترض به حاکم ظالم نباشند، خداوند آن‌ها را عذاب خواهد نمود" به تشریح مسئله ظلم پذیری پرداخت.
وی ضمن بیان حوادثی در دوران امام علی (ع) مبنی برحمله لشکر معاویه به روستا‌ها و تاراج خلخال و زیور آلات دختران و ملامت افراد و مردان حاضر در آنجا به خاطر عدم مقابله با ظلم، علت وجودتعداد چهل و شش، ولی فقیه در طی تاریخ اسلام را، ظلم پذیری مردم عنوان نمود و اظهار داشت: خداوند انسان‌هایی که زیر پرچم امام عادل قرار می‌گیرند و ظلم میکنند را به شدت عذاب خواهد کرد.
مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مرکزی یزد با اشاره به سکوت و عدم اعتراض شاه عباس و امتناع مردم از اعتراض به ظالم و وضع موجود به بهانه عدم بیان فتوا توسط مراجع تقلید، به تشریح وضعیت ایران در سال ۱۳۴۲ و و وضع اسفناک و نامناسب کشور پرداخت.
ایشان با اشاره بهوجود تعداد ۸۰۰۰ درجه دار آمریکایی در ایران و دادن امتیاز کاپیتالاسیون به آمریکایی‌ها افزود:۴۰ سال پیش پرتقالی‌ها برای زیر نظر گرفتن ایرانواقتصاد ما، قلعه بزرگی را در کشور ما ساخته بودند و مجموعه باغ دولت آباد محل سکونت خان‌ها در تابستان و بوستان ولایت جز مناطق ییلاقی آن‌ها بوده است.
سخنران نشست با گریزی به فساد بسیار زیاد در زمان محمدرضا شاه با بیان سخن امام خمینی (ره) خطاب به شاه ایران مبنی بر اینکه "شاه کاری انجام ندهی که من دستور بدهم مردم تورا از کشور بیرون بیندازند" و به سخره گرفتن و عدم باور آن توسط شاه، اظهار داشت: امام خمینی (رحمه الله علیه) در سن ۶۲ سالگی انقلاب کرد و اولین کار ایشان زنده کردن حدیث قدسی بود. حدیث قدسی یعنی اینکه خواندن نماز شب به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید قد علم کرد.
وی در آخر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب (مده الظله) درباره حادثه منا مبنی براینکه"این اتفاق تلخی برای جهان اسلام بود و اگر ما خویشتن داری میکنیم برای رعایت سنت پیامبر (ص) است و اگر ما خشم کنیم، هیچکس توان مقاومت در برابر ما را نخواهد داشت" وتحویل اجساد شهدا با تذکر ایشان بر دشمن شناسی به منظورشناسایی انقلاب تاکید نمودوبا بیانتحمل سختی‌ها و مشکلات اهل بیت برای حفظ و بقاء دین اظهار داشت:سیلی و آسیب‌های وارده به حضرت زهرا (س) در دولت اسلامی امروز جواب داده است و ما باید قدر این نعمت را بدانیم.
ارسال نظرات