مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

آماده گی اوقاف و امور خیریه استان جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان آماده همکاری و تنظیم تفاهم نامه با دارالقرآن کریم زنجان در جهت کمک به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۸۴۸۱۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در دیدار با مسئولان دارالقرآن کریم زنجان به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد وگفت: ساماندهی موقوفات و امامزادگان و نیز ترویج و احیای فرهنگ قرآنی در بین همه اقشار مردم از جمله وظایف ذاتی اداره اوقاف و امور خیریه در کشور به شمار می رود.

حجت الاسلام جنتی با اشاره به اینکه در کل کشور اکثر موقوفات در خصوص تعظیم شعائر اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین (ع) است، افزود: باید به مباحث قرآنی توجه ویژه ای داده و کارهای زیادی در خصوص احیای فرهنگ قرآنی در کشور انجام شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته در خصوص برنامه های قرآنی، ادامه داد: سازمان اوقاف توانسته است در بحث قرآنی اقدامات خوبی انجام دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در چند سال اخیر بحث حفظ مفاهیم قرآن کریم در سازمان اوقاف کشور مطرح شده و موفقیت های نسبی در این زمینه نیز کسب شده که نسبت به استان های کشور، متفاوت است.

حجت الاسلام و المسلمین جنتی با تاکید بر اینکه نباید به مسائل و برنامه های قرآنی نگاه اداری داشت، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان آماده همکاری و تنظیم تفاهم نامه با دارالقرآن کریم زنجان در جهت کمک به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه اعظم زنجان اشاره داشت و گفت: این برنامه باید به مساجد شهر به ویژه در امامزاده ابراهیم (ع) نیز توسعه پیدا کند، تا مردم دسترسی راحت تری جهت حضور در این برنامه ها را داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر افزایش محافل و مجالس قرآنی در سطح استان، اضافه کرد: برگزاری جلسات هفتگی و ماهانه قرآن کریم علاوه بر استقبال مردم و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، موجب معرفی و تشویق قاریان و نیز جذب علاقمندان به این حوزه می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار