برنامه افتتاح و کلنگ‌زنی 22 پروژه به مناسبت ایام دهه فجر و یوم الله 22 بهمن با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با حضور استاندار و فرمانده سپاه کربلا برگزار شده است.
کد خبر: ۸۹۸۴۸۳۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد آهنگر در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه کربلای مازندران در منطقه چهاردانگه مازندران اظهار کرد: برنامه افتتاح  و کلنگ‌زنی 22 پروژه به مناسبت ایام دهه فجر و یوم الله 22 بهمن با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با حضور استاندار و فرمانده سپاه کربلا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 20 پروژه در سه دهستان پشتکوه شهرستان ساری،سه‌هزار شهرستان تنکابن و شهدای هزار جریب بهشهر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: دو پروژه در همین سه دهستان به صورت نمادین در روستای برد انجام شد.

آهنگر با اعلام اینکه این پروژه‌ها شامل سه کیلومتر آسفالت با مشارکت راهسازی و بحث انتقال برق برای اراضی کشاورزی و باغات بود، تصریح کرد: در این زمینه 40 هکتار باغات قرار است آبیاری تحت فشار شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا افزود: نوع پروژه‌هایی که ما داشتیم بحث احیا، لایروبی و احداث قنات، احداث خانه محروم و غسال‌خانه، جاده‌های دسترسی خاکی و جاده آسفالت و از این دست پروژه‌ها بود که  کانال آب کشاورزی با مشارکت و تخصیص اعتبار انجام شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های انجام شده در پروژه اظهار کرد: 1.5 میلیارد تومان بودجه توسط سپاه و 1.5 میلیارد  تومان از جانب مردم و دولت که قریب به 10 درصد از کل بودجه مشارکت مردمی بوده است.

آهنگر با بیان اینکه این پروژه‌ها برای سال 96 بود که قرار است در طی سال آینده پروژه‌های دیگری را هم در این سه دهستان بهره‌برداری شود، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی معین این سه دهستان شده که بسیار محروم هستند.

وی با اعلام اینکه در سطح کشور 120 دهستان محروم را سپاه قصد محرومیت‌زدایی دارد که همه آنها ضریب محرومیت‌شان بالا است، خاطر نشان کرد: امروز پروژه‌های عمرانی را افتتاح کردیم و قرار است با مساعدت دولت و مردم بحث پروژه‌های عمرانی و چهار عرصه دیگر بحث فرهنگی، بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت و اشتغال در حال پیگیری است که به مدت پنج سال در این سه دهستان انجام می‌شود.

*افتتاح 22 پروژه محرومیت‌زدایی به مناسبت دهه فجر
افتتاحیه در دهستان پشتکوه شهرستان ساری شامل اجرای راه دسترسی آسفالته به طول سه کیلومتر در روستای برد، انتقال برق کشاورزی برای 40 هکتار اراضی کشاورزی در روستای برد، اجرای لایروبی و بهسازی قنات آب کشاورزی به طول 900 متر در روستای پشرت، احداث کانال بتنی هدایت آب کشاورزی به طول 500 متر در روستای ولویه علیا، احداث کانال بتنی هدایت آب کشاورزی به طول 500 متر در روستای ولویه سفلی، احداث کانال آب شرب به طول 100 متر در روستای کوات، احداث غسالخانه در روستای ارا، احداث پنج واحد خانه محرومان در روستای کردمیر و چالو، لایروبی و نوکشی قنات آب شرب و اجرای خط انتقال آب در روستای قلعه‌سر، لایروبی و نوکشی قنات آب شرب در روستای مالخواست.

افتتاحیه در دهستان سه هزار شهرستان تنکابن شامل احداث مخزن 100 متر مکعبی بتنی آب شرب و اصلاح شبوه آب‌رسانی روستای مران، احداث مخزن 50 متر مکعبی بتنی آب شرب و اصلاح شبکه آب‌رسانی در روستای سرن، احداث مخزن 50 متر مکعبی بتنی آب شرب و اصلاح شبکه آب‌رسانی در روستای درجان، احداث خانه عالم در روستای شهرستانک.

ارسال نظرات
پر بیننده ها