نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مطرح کرد
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: مدرسه انقلاب ، مدرسه ای است که در آن عناصر مومن و انقلابی تربیت شوند که همه فکر و روحیه و اخلاق انقلابی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۸۴۸۴۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاجی علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی «مدرسه انقلاب» که امروز در مدرسه دخترانه شهید اول برگزار شد، اظهار داشت: مدرسه انقلاب، آن مدرسه جهانی است که جوشیده از فطرت است زیرا زبان فطرت ، زبان جهانی است و اکنون نشانه درس های انقلاب اسلامی ایران در سراس جهان قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: انقلاب های بزرگی همچون انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب اکتبر روسیه تا قبل از انقلاب اسلامی ایران بزرگ بودند اما با وجود پیروزی انقلاب که توانسته 40 سال پای حرف ها و ایده ها و اهداف خود بایستد، همه آن انقلاب ها کوچک هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی علی اکبری اضافه کرد: اما معنی دیگر مدرسه انقلاب ، مدرسه ای است که در آن عناصر مومن و انقلابی تربیت شوند که همه فکر و روحیه و اخلاق انقلابی داشته باشند و امید است وزارت آموزش و پرورش تمامی تلاش خود را به کار گیرد تا مدارس ما تراز انقلاب اسلامی باشند و معلمان، مدیران، کتاب و دفتر و ساز و کار و فرآیندهای تعلیم و تربیت انقلابی شوند که البته زمان تمامی این موارد امکان پذیر است که دانش آموزان ، انقلابی باشند.

وی با اشاره به اینکه انقلابی شدن ، سفارشی و تزریقی نیست بلکه مبتنی بر یک جوشش درونی است که با فهم، درک و عواطف و آرمان های انقلاب اسلامی گره خورده است، افزود: یکی از ویژگی های مدرسه تراز انقلاب اسلامی، درون جوش بودن آن است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه سیاسی بودن مساوی با انقلابی بودن است، گفت: متاسفانه این روز ما از یک بیماری با عنوان سیاست زدگی رنج می بریم.

وی ادامه داد: سیاسی بودن مساوی با انقلابی بودن است که مبنای آن بصیرت، ایمان، فهم مدیران و توجه به ریشه ها و آرمان ها است و از ویژگی انقلاب این بود که ملت ما را با این معنا وارد چرخه سیاسی کرد که در هیچ جای دنیا چینی چیزی مشاهده نمی شود اما سیاست زدگی که اکنون تا حدودی در کشور ما وجود دارد یک بیماری و آفت بزرگی است که از خطرات جدی آن این است که سیاسی بودن به معنای اول را نفی می کند .

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: سیاسی بودن به معنای اول، انسان را شکوفا می کند زیرا آرمان و هدف دارد اما سیاست زدگی ، پژمردگی بی حالی و ناامیدی و خستگی به دنبال دارد؛ مساله ای که اکنون تا حدودی در کشور ما به آن مبتلا هستیم که این امر موجب شده جمال انقلاب اسلامی به ویژه در برابر چشمان نسل جوان مستور بماند.

وی اضافه کرد: در این شرایط نسل جوان که انقلاب را ندیده و اتفاقات را از نزدیک درک نکرده اند در تحلیل های خود دچار اختلال می شوند که همه اینها ناشی از آن است که از مرزهای انصاف و اخلاق فاصله گرفته ایم؛ درخت انقلاب اسلامی ایران بسیار پر بار است و هر یک از دستاوردهای آن برای ایجاد یک انقلاب کفایت می کند اما بیماری سیاست زدگی همانند یک غبار و مه جلوی تمامی زیبایی ها و نتایج انقلاب را گرفته است که امید است با کمی انصاف ، صبر و کنترل قلم ها و زبان ها این بیماری از میان برود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: امید است همواره درس های انقلاب راخوب بخوانیم، بفهمیم و به درستی ارائه دهیم و در مدرسه انقلاب درس ها را مرتب بازخوانی کرده و در اختیار دیگر ملت ها قرار دهیم.

ارسال نظرات