بلوکی گفت: بخش‌هایی که باید خصوصی سازی شود طبق اصل ۴۴ قانون اساسی کارخانه‌ها و نهاد‌هایی هستند که با تبدیل آن به بخش خصوصی راندمان بیشتری از مجموعه گرفته می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۳۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶

محسن بلوکی نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره موانع واگذاری ها به بخش خصوصی گفت: بخش‌هایی که باید خصوصی سازی شود طبق اصل ۴۴ قانون اساسی کارخانه‌ها و نهاد‌هایی هستند که با تبدیل آن به بخش خصوصی راندمان بیشتری از مجموعه گرفته می‌شود. یکی از موانع‌های موجود که مشکل ساز شد، برخی از مدیران بودند که مزایای و امکانات دولتی خاصی که می‌گرفتند و نمونه آن هم با فیش‌های نجومی آشکار شد، نمی‌توان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی صورت داد.

وی افزود: در بخش خصوصی، چون صاحبان مجموعه از کارکنان بازدهی بیشتری می‌گیرند و دیگر از حقوق‌های آن چنانی و به قول معروف نجومی خبری نخواهد بود، آقایان نمی‌گذارند که قانون اجرا شود.

بلوکی تصریح کرد: از دیگر موانعی که می‌شود به آن اشاره کرد، تحریم ایران که با نام تحریم‌های کمرشکن یاد شده اند و از دیگر موانع اجرایی شدن قانون خصوصی می‌توان تلقی کرد. این تحریم‌ها دولت را در بخش‌هایی محدود می‌کند. همچنین قاچاق از دیگر معضلات کشور است که اتفاقا تاثیر مستقیمی بر خصوصی سازی دارد چراکه با جنس قاچاق شرکت‌های خصوصی هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ برند بودن، توانایی رقابت ندارند.
ارسال نظرات