براساس داده‌های منتشر شده از نتایج یک مطالعه که به دنبال شیوع خودکشی در جامعه آمریکا صورت گرفته است، در هر 100 دقیقه یک دانش‌آموز به زندگی خود پایان می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۵۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

هر 100 دقیقه یک دانش‌آموز آمریکایی خودکشی می‌کندبه گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، نتایج یک مطالعه ملی در آمریکا خبر از افزایش شیوع افسردگی در بین نوجوانان این کشور به ویژه دختران می‌دهد.

داده‌های موجود حاکی از آنست که روند ابتلای نوجوانان آمریکایی به بیماری‌های روانی و افسردگی، 4 برابر سریع‌تر از دیگر کشورهای جهان است. 

کارشناسان با بیان اینکه گسترش افسردگی میان گروه سنیّ دانش‌آموز افزایش یافته است، اظهار داشتند: دلیل این پدیده افزایش فشار روانی دانش‌آموزان در خانه و مدرسه است.

براساس داده‌های منتشر شده از نتایج یک مطالعه که به دنبال شیوع خودکشی صورت گرفته است، در هر 100 دقیقه یک دانش‌آموز به زندگی خود پایان می‌دهد؛ علاوه بر این خودکشی علت سوم مرگ و میر جوانان 15 تا 24 ساله است.

پژوهش‌های صورت گرفته از بیش از 1 میلیون دانش‌آموز نشان می‌دهد، بیش از 20 درصد نوجوانان قبل از آنکه دوره بلوغ را به پایان برسانند دچار افسردگی می‌شوند. 

محققان با بیان اینکه تنها 30 درصد از نوجوانان افسرده درمان می‌شوند گفتند:‌ ابتلا به افسردگی در سنین پایین و عدم پیگیری برای درمان آن منجر می‌شود تا اثرات این اختلال تا بزرگسالی همراه آنها باشد و منجر به آسیب‌های اجتماعی فراوان شود.

کارشناسان و تحلیلگران باور دارند، تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی در افزایش نرخ افسردگی نوجوانان نقش زیادی دارند.

 

 

ارسال نظرات