مصطفی برزگر
مسئول امور روحانیون سپاه امیرالمومنین(ع)ایلام؛
حجت الاسلام جوهری گفت: امروز رسالت ما سنگین است ما وام دار آن دینی هستیم که زهرا(س) برایش شهید شد ما بر سر سفره ای نشسته ایم که علی بر آن صبر کرد تا اسلام بماند.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۸۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان ایوان در نمازخانه دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام جوهری، مسئول امور روحانیون سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این برنامه ضمن تسلیت ایام حزن انگیز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: اینکه حضرت زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت است برهمگان روشن است. مقام این بانوی بزرگوار بسیاروالا است و فقط از احدادیث اهل بیت و تفسیر آیات قرآن می توان شخصیت متعالی ایشان را شناخت.

وی افزود: خداوند متعال بهترین معرفی را از حضرت زهرا(س) می کنند که به پیامبر(س) فرمود؛ ای پیامبر(س) اگر تو نبودی خلقت نبود، اگر علی نبود تو نبودی و اگر فاطمه نبود تو و علی نبودید.

حجت الاسلام جوهری گفت: در معرفی مقام ایشان همین بس که آیه تطهیر و مباهله در شانشان نازل شده است. چرا که امام صادق(ع) فرمودند: لیله مبارکه فاطمه(س) مادرم است در شب قدر حقیقت قرآن نازل شد و در دامن مادرم(س) 12 قرآن ناطق نازل شده است.

مسئول امور روحانیون سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تاکید بر بررسی منش سیاسی حضرت زهرا(س) اذعان داشت: منش سیاسی ایشان باید برای ما الگو باشد چرا که یکی از عرصه های مهم زندگی سیاست است و ایشان در این عرصه خوب درخشید.
حجت الاسلام جوهری افزود: مقام متعالی زن بودن و مادر بودن و تربیت حسنین و زینبین بماند که در شعب ابی طالب در روزگاری که حضرت خدیجه و ابی طالب در کنار پیامبر نبودند و در آن محاصره شدید اقتصادی مشاور، پرستار و غم خوار پدر بود و بهمین خاطر پیامبر(ص) لقب ام ابیها به دخترشان عطا کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: انتخاب همسری ایشان بسیار بجا و صحیح بود وقتی بزرگان قریش آمدند و به پیامبر(ص) گفتند اگر دخترش را به ازدواج شان دربیاورد، مهریه زهرا(س)هر چه باشد می دهیم.پیامبر در مقابل ابوبکر از زیر حصرش مشتی شن برداشت و در مقابل چشمان ابوبکر تبدیل به طلا شد به ابوبکر فرمود: تو می خواهی با زهرا(س) معامله کنی؟! یا به برخی از بزرگان قریش فرمودند شما در حدی نیستید که خواستگاری زهرا(س) بیاید.

حجت الاسلام جوهری گفت: علی(ع) با یک شمشیر و زره ای که داشت با زهرا(س) زندگی آسمانی را آغاز نمودند و وقتی که پیامبر پس از چند روز از علی پرسید علی جان فاطمه را چگونه یافتی؟ فرمود: فاطمه خانه علی را آباد کرد و بهترین یاور برای بندگی خداست.

وی با بیان اینکه ما در شناساندن ابعاد زندگی فردی و اجتماعی صدیقه طاهره(س)به جهانیان بسیار قصور و کوتاهی کردیم، گفت: از تمامی ابعاد شخصیت ایشان بعد سیاسی حضرت زهرا بسیار حائز اهمیت است.فاطمه(س) در خانه بود که برای دفاع از ولایت به پاخاست و از امام زمانش دفاع کرد به مسجد مدینه رفت و خطبه فدکیه را قرائت کردند  و فرمودند: ای مردم چرا دنباله رو شیطان شده اید و علی را تنها گذاشتید؟مگر غدیر خم را فراموش کردید که هنوز 70تا 80 روز بیشتر از آن نگذشته است.فاطمه(س) با گریه سیاسی از ولایت دفاع کرد.

حجت الاسلام جوهری افزود: زمانی که فاطمه(س) دست بچه هایش را گرفته و در کنار قبر پیامبر اقامه عزار کرد. یکی از اصحاب آمد و گفت یا فاطمه گریه های ما را اذیت می کند فاطمه(س) فرمود: در فقدان پدر و ظلم های که بر علی شده گریه می کنم. آن شخص گفت: چرا پیامبر(ص) ولایت علی را محکو نکرد؟ فاطمه(س)فرمود: آیا پس از غدیر خم جای عذر و بهانه ای مانده است؟مثل امام مثل کعبه است مردم باید خود به دنبال ولی شان بروند. شما دنباله رو شیطان هستید که امام زمانتان خانه نشین شده است نفاقتان را آشکار کردید .

مسئول امور روحانیون سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام با بیان اینکه مشی سیاسی فاطمه(س)افشاگری و دفاع از ولایت بود، گفت: وصیت نامه سیاسی الهی فاطمه پر از نکات عمیقی است که باید عمیقا مطالعه شود. فاطمه(س) به علی(ع) فرمود: اجازه نده کسی بر جنازه من نماز بخواند یا در کفن و دفن و تشییع جنازه م شرکت کند چرا که قبلا خوارج تهدید کرده بودن که اگر علی بمیرد علی را از قبر بیرون میکشیم و آتش میزنیم.

 حجت الاسلام جوهری افزود: به دستور خلیفه در خانه فاطمه(س)را آتش زدند و ایشان را به شهادت رساندند. وقتی علی(ع) شبانه فاطمه(س) را دفن کردند. خلیفه دستور داد 40 قبری را که علی(ع)کنده بود باز کنند تا جنازه زهرا(س)را بیرون بیاورند و خلیفه برآن نماز بخواند. وقتی علی از این مسئله آگاه شد پارچه زردی را که مخصوص جنگ بود به پیشانی بست و ذوالفقار به دست گرفت و به بقیع رفت و فرمود: بخدا قسم اگر ذره ای از خاک قبرستان جدا شود قبرستان را به خونتان رنگین می کنم.همه وحشت زده فرار کردند چرا که می دانستند این علی آن علی نیست که دست هایش را بستند .

وی به خطبه حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ایشان به خلیفه گفت: حقا که شما از اسلام بویی نبرده اید و بر جایگاه پیامبر تکیه زده اید. وقتی در مسجد سعد ابن ابی وقاص شمشیر را بر روی سر علی(ع) گذاشته بود حضرت زهرا(س) فرمودند: بخدا قسم اگر علی را رها نکنید سر قبر پیامبر می روم و شما را نفرین می کنم که حتی یک نفر در مدینه زنده نماند. در همین هنگام ستون های مسجد به لرزه درآمد که علی از سلمان خواست به فاطمه بگوید آرام باش .

حجت الاسلام جوهری گفت: امروز رسالت ما سنگین است ما وام دار آن دینی هستیم که زهرا(س) برایش شهید شد ما بر سر سفره ای نشسته ایم که علی بر آن صبر کرد تا اسلام بماند.

 

ارسال نظرات