یک مرکز تحقیقاتی اسرائیل با بیان اینکه حماس به دنبال گشودن جبهه جدیدی علیه اسرائیل است، نوشت: این تکاپوی حماس محافل امنیتی و نظامی اسرائیل را به وحشت انداخته است.
کد خبر: ۸۹۸۵۰۰۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از روزنامه «رای الیوم» یک مرکز تحقیقاتی اسرائیل با بیان اینکه جنبش حماس به دنبال گشودن جبهه جدیدی علیه اسرائیل از جنوب لبنان است، نوشت: این تکاپوی حماس محافل امنیتی و نظامی اسرائیل را به وحشت انداخته است.

در همین ارتباط «امیر بوحبوط» کارشناس مسائل نظامی در اسرائیل به نقل از منابع بلندپایه فرماندهی منطقه جنوب ارتش اسرائیل از ثبت دهها مورد نفوذ فلسطینی ها به داخل شهرک‌های اسرائیل از آغاز سال 2018 خبر داده و یادآور شد جدیدترین مورد روز پنجشنبه گذشته ثبت شد.

این کارشناس اسرائیلی به نقل از منابع مزبور ادامه داد، جمعه گذشته دست کم سه فلسطینی به دیوار مرزی در منطقه جنوبی که فرماندهی آن برعهده کوبی هلر است راه یافتند تا جایی که نیروهای نظامی به این منطقه فراخوانده شده و در نتیجه فلسطینی ها به عمق خاک فلسطین بازگشتند.

این روند به گونه‌ای است که فرماندهی نظامی منطقه جنوبی درخواست تامین تجهیزات کنترل و افزایش نیرو در اتاق های جنگ را داده است تا در برابر عملیات نفوذ فلسطینی ها به این منطقه آمادگی لازم فراهم باشد.

این منابع تاکید کردند، چنانچه فلسطینی ها بتوانند از این دیوار عبور کنند باید از احتمال حملات آنان از جمله استفاده از مواد منفجره نگران بود .

همچنین نشانه های دیگری مبنی بر ناامن بودن مرزهای غزه وجود دارد که فقط به تقویت روابط جنبش حماس و حزب الله و ایران محدود نمی شود، بلکه مواردی مانند حمله موشکی جمعه شب گذشته به اسرائیل نیز دیده شده است که در جریان آن حماس در چارچوب آزمایش افزایش بُرد موشک های خود و نیز سنجش میزان دقت آن پنج فروند موشک به سمت دریا شلیک کرد.

در این میان مرکز اسرائیلی «امور ملت و دولت» با انتشار مقاله ای اعلام کرد که حماس در ماههای اخیر سرگرم فراهم کردن مقدمات گشودن جبهه جدید با اسرائیل از جنوب لبنان است.

«یونی بن مناخیم» خاورشناس اسرائیلی در مقاله ای که در این زمینه منتشر کرده است ، گفت این رویکرد حماس ناشی از این است که برای رویارویی با اسرائیل از غزه با مشکلاتی روبه رو است از همین رو به دنبال گشودن جبهه جدیدی است که در صورت شعله ور شدن جنگ در غزه بتواند از طریق جبهه مزبور علیه اسرائیل وارد عمل شود.

 

ارسال نظرات