خبرهای داغ:
در دیدار مدیرکل بنیاد از کارآفرینان برتر؛
همزمان با ایام دهه‌فجر، دستاوردهای ایثارگران طی دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با کارآفرینان ایثارگر برتر تشریح شد.
کد خبر: ۸۹۸۵۰۲۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همزمان با ایام دهه‌فجر، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با مهدی شقایقی‌پور فرزند جانباز محمد شقایقی‌پور، کارآفرین ایثارگر نمونه کشور دیدار کرد.
در این دیدار، حقایق‌پور از فعالیت‌های مختلف شقایقی‌پور کارآفرین نمونه کشور بازدید کرد و در جریان کار ایشان قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در حمایت از کارآفرینان ایثارگر از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد تا بتوانیم با حمایت کردن شما عزیزان، اشتغال‌زایی‌ خوبی برای دیگران ایجاد شود.
در ادامه شقایقی‌پور ضمن تشریح فعالیت‌هایش گفت: با راه‌اندازی مجتمع تفریحی و سرگرمی شوق پرواز کیاوش، زمینه‌ای در استان قزوین ایجاد شده که با حمایت مسوولان می‌توان حداقل برای 100 نفر شغل فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه ماشین‌های کنترلی با سوخت کار می‌کنند، افزود: قیمت این ماشین‌ها از یک میلیون تا 15 میلیون تومان است و افرادی که قدرت خرید نداشته باشند به بانک رسالت برای دریافت وام 2 درصدی معرفی می‌شوند.
شقایقی‌پور به هواپیماهای بدون سرنشین اشاره کرد و گفت: این هواپیماها تا 100 متر اجازه پرواز در ورزشگاه تختی دارند و می‌توانند کار فیلمبرداری را انجام دهند.
وی با اشاره به محاسبه ذهنی با چرتکه شامل چهار عمل ضرب، تقسیم، جمع و تفریق، افزود: آموزشگاه کلاس‌های این محاسبه در شهرهایی مانند قزوین، محمدیه، مهرگان، آبیک، اقبالیه، آبگرم، آوج و اسفرورین ایجاد شده است.
شقایقی‌پور گفت: 14 سال در نیروی محرکه فعالیت کردم و متکی به بنیاد نبودم و با توانمندی‌هایی که داشتم کارآفرینی کردم.
وی از مسولان خواست تا در گسترش فعالیت‌هایش برای ایجاد اشتغال‌زایی بیشتر برای دیگران حمایت کنند.
در ادامه حقایق‌پور با جانباز 40 درصد علی‌آقایی لیاولی کارآفرین کارگاه ساخت پلت سوزن استنتر دیدار کرد.
این کارآفرین سال 1360 در خرمشهر به درجه‌ی جانبازی نایل شده، از سال 69 با سرمایه‌گذاری 8 میلیون تومان مشغول به فعالیت است و تولیدات خود را به داخل و خارج از کشور عرضه می‌کند.
همچنین مدیرکل بنیاد قزوین با محمد قاسمی دو چشم نابینا و برادر شهید قاسمی کارآفرین نجاری دیدار کرد و ضمن تبریک ایام دهه‌فجر در جریان فعالیت‌های ایشان قرار گرفت.
گفتنی است: مهدی شقایقی‌پور، فرزند جانباز ۲۵ درصد محمد شقایقی‌پور، 35 ساله، ۳ بار کارآفرین نمونه ایران شده است.
به همت کارآفرین نمونه ایران، مجتمع تفریحی و سرگرمی شوق پرواز کیاوش برای اولین بار در کشور افتتاح شده که در این مجتمع اولین پیست و مجموعه سرگرمی ماشین‌های رادیو کنترلی استاندارد ایران وجود دارد.
همچنین در مجتمع یاد شده پیست ماشین‌های کنترلی، ربات پرنده و هلیکوپتر وجود دارد و علاقمندان می‌توانند آموزش ساخت هواپیما و ماشین‌ها را فرا بگیرند.
شقایقی‌پور، مجتمع آموزشی علوم و فنون نیز با ۱۴ شعبه در استان قزوین با اشتغال‌زایی ۵۰ نفر راه‌اندازی کرده و اکنون ۵ هزار کارآموز دارد.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها