خبرهای داغ:
منابع خبری سوریه اعلام کردند با گذشت حدود سه هفته از حمله ترکیه به شمال سوریه ، 500 کشته و زخمی از غیر نظامیان عفرین ثبت گردیده است.
کد خبر: ۸۹۸۵۰۵۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش ترکیه به همراه عناصر تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» عملیاتی را علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه در منطقه عفرین واقع در استان حلب سوریه آغاز کرده است.

امروز سه شنبه هجدهمین روزی است که این عملیات آغاز شده و منابع خبری از تداوم حملات ترکیه به مواضع شبه نظامیان خبر می‌دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در پی حملات هجده روز گذشته ترکیه به عفرین 142 نفر از کُردها کشته و 345 نفر نیز زخمی شده‌اند.

سانا اعلام کرد که این تعداد کشته و زخمی به بیمارستان عفرین رسیده بودند و همه این افراد غیر نظامی هستند.

به گزارش سانا، نیروهای ترکیه، مرکز هلال احمر منطقه «راجو» را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند و در جریان این حملات چندین نفر زخمی شدند.

منابع محلی نیز خبر دادند، به خاطر اینکه نظامیان ترکیه و نیروهای تحت امر آنان هیچ گونه پیشروی در حمله به عفرین نداشته‌اند، به «بمباران مناطق حیاتی و خدماتی منطقه روی آورده‌اند».

در همین راستا، ستادکل نیروهای مسلح ترکیه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که تعداد تلفات شبه‌نظامیان کُرد درپی عملیات عفرین، به حدود 950 نفر افزایش یافت.

در بیانیه ارتش ترکیه آمده است که با کشته شدن 12 عضو یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در حملات هوایی شب گذشته، تعداد عناصر مسلحی که از ابتدای عملیات «شاخه زیتون» از پای درآمده‌اند به 947 نفر رسید.

منابع خبری تُرک اعلام کردند  تا کنون 33 منطقه شامل 21 روستا و 10 ارتفاع راهبردی، به تصرف نیروهای ترکیه و همپیمانان  آنها درآمده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها