رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران پیشنهاد اجرای طرح پایلوت تردد موتور سیکلت های برقی در محدوده منطقه 12 به منظور کاهش آلودگی هوا را ارائه داد.
کد خبر: ۸۹۸۵۰۶۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی پور در نشستی که با شهردار منطقه 12 به منظور بازدید از کارگاه ارتقـاء مهارتهای تسهیلگری آموزشی، سازمانی و فعالیت های اجتماعی در حوزه محیط زیست برگزار شد پیشنهاد اجرای طرح پایلوت تردد موتور سیکلت های برقی در منطقه 12 به منظور کاهش آلودگی هوا در محدوده منطقه را ارائه کرد.


علی پور در ادامه افزود: با توجه به تراکم تردد در منطقه به دلیل موقعیت بازار باید برنامه ریزی متمرکزتری جهت کاهش ترافیک و آلودگی هوا انجام شود و اقداماتی مانند توسعه خطوط ریلی، ال آر تی، توسعه پیاده راهها، توسعه مسیر دوچرخه سواری در محدوده ویژه طرح ترافیک و محدودیت تردد موتورسیکلت های کاربراتوری و دودزا و اجرای طرح پایلوت تردد موتور سیکلت های برقی در دستور کار قرار گیرد.


رئیس محیط زیست شهرداری تهران گفت: باید به سمتی پیش رویم که فرایندها را برای آسان نمودن دسترسی به اهداف تسهیل کنیم و با پرهیز از اقدامات نمایشی به سمت فعالیتهای اجرایی و عملیاتی پیش رویم که شهروندان بتوانند به سرعت تاثیر اقدامات را در زندگی خود حس نمایند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه بدون تردید مشارکت شهروندان و ارتقاء حس تعلق خاطر به شهر می تواند مسئولیت پذیری شهروندان را افزایش دهد، افزود: روح و اساس تسهیلگری کرامت انسانی است که امیدواریم با برگزاری این قبیل کارگاههای آموزشی مشارکت شهروندان به عنوان یکی از ارکان مهم در حل معضلات و مشکلات و اجرای موفق طرحها و پروژه های محیط زیستی افزایش یابد.


در ادامه مهندس پیمان محسنی شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه زمانی ما می توانیم به اهداف مشخص خود نائل شویم که آموزشهای مناسب و درست مطابق با نیازهای شهروندان و شرایط ویژه هر منطقه ارائه شود افزود: توانمند سازی شهروندان می تواند زمینه را برای ورود آنها جهت همیاری مدیریت شهری در حل مشکلات و معضلات مهیا نماید.


لازم به ذکر است این کارگاه به میزبانی منطقه 12 با حضور روسای ادارت و کارشناسان محیط زیست مناطق 22 گانه طی دو روز برگزار می گردد.

ارسال نظرات