خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مکتب ما قانون اساسی و رهبر انقلابی ما بر اساس عدل است گفت: شرط اولیه انقلاب اسلامی عدل است اما ما در اجرا، عمل و نظارت در مردم و مسئولین مشکل داریم.
کد خبر: ۸۹۸۵۱۲۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در جمع اعضای یگان ویژه نیروی انتظامی استان ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اظهارداشت: این نظام خلقت تمامش قانون است و هرچه رشته های علم تکثر پیدا کند و ریز و دقیق شود باز می بینید که به قدر زیادی این قانونمندی جهان عمیق است.

وی با بیان اینکه در سیستم فیزیکی و معنوی عالم قانون حاکم است عنوان داشت:  نظام تکوین و تشریع هم سراسر قانون است و تفاوتش در این است که در نظام تکوین و طبیعت یک جریان شبه جبر حاکم است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خواه و ناخواه این منظومه شمسی، کیهان، کهکشان و ذرات داخل اتم باید این راه را طی کنند و در این عالم جماد، نباتات و حیوانات نظم با جبر انجام می شود و خارج از اختیارشان است. زمین که چنین منظم دور خورشید و خودش می گردد و شبانه روز و چهار فصل را ا بوجود می آورد اما خودش نمی داند و اختیاری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در نظام تشریع که انسان و اگر موجوداتی شبیه انسان باشند خداوند برای زندگی و کمال انسان و برای اینکه راه را به مقصد برساند  قانون معین کرده که از نوع دین، فطرت، عقل و یا اصطلاحات علم است.

 حجت الاسلام عبادی ادامه داد: قانون شامل تکالیف شخصی می شود و شخص برای اینکه بتواند به تعالی و رشد برسد بر سر چهار راه نه بلکه سر یک میلیون راه اختیار با خود او است.

وی با بیان اینکه مسائل خانوادگی، جامعه، تشکیلات و مدیریت ها بر اساس قانون است گفت: صنعت تمامش قانون است. آمار ضایعاتی که در صنایع داریم نتیجه رعایت نکردن قانون است.

 نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: در سایه اجرای قانون همه از زندگی خودشان فیض می برند، رشد می کنند و احساس نشاط معنوی دارند.

وی اظهارداشت: انسان با سایر موجودات فرق دارد چون صاحب اختیار است و برخلاف سایر موجودات  می توانند قانونمند باشد یا خلاف قانون عمل کند پس تخلف در زندگی بشر حاصل می شود.

عبادی عنوان داشت: در طول تاریخ از زندگی ابتدایی تا دنیای پیشرفته امروزی کسی که تخلف می کند به نحوی زیرسوال می رود. از موجودات و اشیاء سوال نمی شود اما از انسان سوال می شود چرا این کار خلاف را مرتکب شدید و متعاقب آن تنبیه دارد.

وی ادامه داد:  در برخی روایات و آیات قرآن داریم که برخی خصلت های خوب از حیوانات یاد بگیرید خدا الگو قرار داده که انسان توجه داشته باشند و خداوند در نظام عالم مشاهد، فکر و نتیجه را به عقل انسان سپرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه از مسلمانی و پیشرفت خیلی فاصله داریم تصریح کرد: هم رعایت قانون کم داریم و هم آنکه نظارت بر قانون دارد  سست و کوتاه می آید و تبعیض قائل می شود.

وی با بیان اینکه اگر قانون در میان جامعه کمرنگ شود خیلی خطرناک است و به نفع هیچ کس نیست متذکر شد: بی توجهی به قانون خانوادگی، جامعه ای و در مسئولیت دولتی  و غیره خسارت آور است و جامعه ای که به لحاظ قانونی ضعیف شود نابود می شود.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه خداوند از قانون دین اسلام حمایت می کند خاطرنشان کرد: خداوند از اسلام تضمین کرده نه از مسلمان، چون مسلمان شاید نامسلمانی کند.

وی ابراز داشت: به شرطی که از قانون های کلان تا خرد در کشور یا مقررات و آیین نامه ها عمل می شد بهترین و پیشرفته ترین قانون را در دنیا داریم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آنهایی که قانون را می شکنند و آنهایی که باید ناظر قانون باشند با همدیگر ساخت و پاخت می کنند تا نقض قانون صورت گیرد گفت: انسان همه چیز را با محاسبه مشخص می کند آیا نمی تواند خطر این نقض قانون را برای فردای خودش، خانواده و جامعه پیش بینی کند؟

وی ادامه داد: الگوی جامعه منظم را خدا قرار داده است زنبورعسل تمام کارش از ساختن تا حرارت کندو را طبق قانون انجام می دهد. مثل مهندسی نیست که تنها امضا می کند و چندی بعد ساختمان فرو می ریزد.

حجت الاسلام عبادی افزود: خداوند در یک موجود به این کوچکی در عمر بسیار کوتاه اما تمامش بر اساس قانون است اگر بخواهد قانون را رها کند همه ضایعات است ما که اشرف مخلوقات و عاقل هستیم جلوی آینه بنشینیم و از خودمان سوال و محاسبه کنیم.

وی با بیان اینکه عقل یعنی قانون حق را رعایت کردن عنوان داشت: عقل یعنی قانون حق را رعایت کردن هرچیزی در اندازه و به جای خودش قرار بگیرد چون قوام هستی به قانون عدل است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دین مذهب اهل بیت و انقلاب ما بر قانون عدل استوار است گفت: هرجا قانون شکنی کنیم به ما برگشت می کند  و وقتی به نتیجه می رسیم که به عدل عمل کنیم و ظلم را در هر قالب محکوم کنیم و با هیچ کس ملاحظه نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه مکتب ما قانون اساسی و رهبر انقلابی ما بر اساس عدل است افزود: شرط اولیه انقلاب اسلامی عدل است اما ما در اجرا، عمل و نظارت در مردم و مسئولین مشکل داریم.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: باید به خود برگردیم و توجه داشته باشیم که مثل خودزنی که به خود و جامعه ضرر می رسانیم و هر ضایعاتی که پیش بیاید ما مسئولیم و باید پاسخگو باشیم و بالاتر از همه آبروی دین خدا را می بریم چون به انقلاب اسلامی با عنوان دین خدا نگاه می کنند.

وی خطاب به اعضای یگان ویژه انتظامی گفت: مسئولیت مقدسی دارید که روح و جانش امر به معروف و نهی از منکر است. "اگر همه خوبی ها را در یک کفه و این انجام را که تضمین کنده قانون عدل الهی است در کفته دیگر قرار دهیم  بر همه ترجیح دارد با نسبت ترشح آب دهان نسبت به اقیانوس" کلام امام علی(ع) است چون وقتی جامعه و ارزش های انسانی و الهی حفظ می شود که جامعه بر اساس حق رشد کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها