پیام تهدید آمیز عربستان به سعد حریری نخست وزیر لبنان در پی آنچه آن را گرایش به سمت ترکیه یاد کرد، نشانه دیگری از روابط متشنج عربستان و حریری است.
کد خبر: ۸۹۸۵۲۶۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری العهد، پیام تهدیدآمیز عربستان به سعد حریری نخست وزیر لبنان در پی آنچه آن را «گرایش حریری به سمت ترکیه» می نامد، نشانه دیگری از روابط متشنج عربستان و حریری و سیر نزولی این روابط است.

این در حالی است که حریری به سمت ترکیه گرایش یافته است و از عربستان دور می شود و کسانی که در جریان مسائل و تحولات لبنان قرار دارند در این خصوص به سفر اخیر حریری به ترکیه اشاره کرده اند.

عربستان: گرایش به سمت ترکیه برای حریری گران تمام می‌شود

تهدید عربستان علیه حریری پنهانی و غیرمستقیم نیست، بلکه یک مسئول سعودی اخیرا در تماس تلفنی با حریری به او اعلام کرد به سردویدن به سمت ترکیه بهای سنگینی برایش خواهد داشت وعربستان از هم پیمان شدن او با ترکیه به راحتی چشم پوشی نمی کند.

احتمال تحریک المستقبل به کودتا علیه حریری

این منبع سعودی همچنین حریری را به کودتای جریان المستقبل علیه او تهدید کرد این در حالی است که درخواست جریان الازرق لبنان برای تغییر و اصلاح روند موجود و مخالفت با تفاهم با حزب الله شدت گرفته است.

به گزارش تسنیم، به هر حال هرچند تیرگی روابط حریری و عربستان از زمان بازداشت حریری در ریاض و مجبور کردن او به استعفا کاملا نمود یافت و علنی شد اما واقعیت این است اختلاف دو طرف به مدت ها قبل از آن بازمی گردد که نمونه آن حملات رسانه ای سعودی به حریری بر سر مسائل اقتصادی و مالی بود.

در این میان سفر هفته پیش سعد حریری به ترکیه تنها برای هماهنگی و جلب کمک ترکیه به لبنان نبود، بلکه این سفر در راستای قرار گرفتن اهل سنت لبنان در دامان «ترکیه اخوانی» قرار دارد.

ارسال نظرات