خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: نسل امروز نسبت به انقلاب و دستاوردهای انقلاب شناختی ندارند بنابراین بازخوانی اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن ضرورت دارد.
کد خبر: ۸۹۸۵۲۷۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹

ضرورت بازخوانی اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آنبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در مجمع پیشکسوتان جهاد وشهادت با گرامیداشت ایام الله دهه فجر از تشکیل سپاه پاسداران در کشور به عنوان یک تدبیری بی نظیر یاد کرد و اظهار داشت: سپاه و بسیج به عنوان هدیه‌ای از جانب خداوند متعال  توسط حضرت امام(ره) برای حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی طراحی شده است.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل سپاه در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان افزود: امروز با گذشت 40 سال از انقلاب شاهد هستیم سپاه و بسیج از بدنه امت شهیدپرور جوشید و توانست در سخت‌ترین توطئه‌ها که دشمنان برای نظام طراحی کرده بودند حضور پر رنگ و اثربخش داشته و تمام توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان  با بیان اینکه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس با وجود نبود امکانات و تجهیزات بر دشمن چیره شدیم، گفت: پیشکسوتان جهاد و شهادت در آن مقطع اصلی و سخت  تاریخ انقلاب که مشکلات بسیاری وجود داشت به زیبایی تمام نقش‌آفرینی کرده و با حضور پررنگ خودشان در جنگ سربلند شدیم.

وی با اشاره به دشمنی دشمنان نظام که درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: نظام سلطه به سادگی انقلاب اسلامی را رها نمی کند.

سردار مجیدی ابراز داشت: استکبار وقتی در جریان انقلاب و پس از آن در جنگ تحملیلی نتوانست کاری از پیش ببرد مرتب برنامه ریزی و توطئه علیه نظام انجام می‌دهد تا بتواند تغییری در رفتار جمهوری اسلامی اعمال کند.

وی اضافه کرد: با وجود تمام توطئه‌های دشمنان خداوند با رهبری عظیم و حکیم امام راحل و حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) مسیر را برای ما مشخص و به سمت و سویی هدایت می کند که بتوانیم از نظام و انقلاب دفاع کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان  در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با نظام پهلوی قابل قیاس نیست، گفت: زمینه روی کار آمدن نظام سلطه پهلوی توسط کودتا و خشونت بود به طوری که رضاخان توسط انگلیسی‌ها و محمدرضا توسط آمریکایی‌ها روی کار آمد اما حکومت انقلاب اسلامی با انتخاب مردم آزادی خواه شکل گرفت.

*شکل‌گیری سپاه و بسیج در راستای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی

وی ابراز داشت: نسل امروز نسبت به انقلاب و دستاوردهای انقلاب شناختی ندارند بنابراین بازخوانی اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن ضرورت دارد.

سردار مجیدی گفت: نسل امروز ما به این نیاز دارد تا بداند انقلاب اسلامی چه بوده و چه دستاوردی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به حکومت 52 ساله طاغوت پهلوی در کشور عنوان کرد: با سقوط نظام پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) یک کار هنرمندانه انجام داد که در تصور کسی نمی گنجید و آن این بود که مردم اصرار داشتند ساختار نظام توسط امام(ره) تعیین شود اما ایشان بر برگزاری انتخابات و رفراندم تاکید کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ساختار نظام به واسطه انتخابات 12 فروردین سال 58 شکل گرفت، یادآور شد: مردم در این روز با رأی بیش از 98 درصدی خود تشکیل نظام  جمهوری اسلامی را انتخاب کردند که اگر تشکیل آن به واسطه انتخاب مردم نبود امروز نمی‌توانستیم پاسخگوی شبهات بزرگ موجود در فضای مجازی در این خصوص باشیم.

وی در همین خصوص اضافه کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی به واسطه انتخابات شکل نمی‌گرفت امروز کشورهایی چون فرانسه، انگلیس، آمریکا و عربستان سعودی که یک‌بار هم در آنها انتخابات تشکیل نشده به بهانه‌های مختلف، بلاهایی بر سر کشور می‌آوردند.

سردار مجیدی با بیان اینکه امام راحل بلافاصله پس از برگزاری انتخابات ساختار نظام را تشکیل و معرفی کرد، گفت: پس از تشکیل انقلاب بسیج و سپاه پاسدران و نیروهای دیگر یکی پس از دیگری برای تکمیل کار توسط امام راحل بنا و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج با نگاه عمیق حضرت امام(ره) در راستای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی تشکیل شده است، افزود: امام(ره) می‌دانست که اگر یک نیروی انقلابی برخاسته از بطن مردم نباشد نمی‌توان انقلاب را اداره کرد بنابراین دستور تشکیل سپاه و بسیج را صادر کردند.

* سپاه پاسداران رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان  ادامه داد: امام راحل می‌دانست که با ارتش و نیروهای نظامی موجود نمی‌شود نظام را حفظ کرد بنابراین به دنبال این بود که پتانسیل و نیروی جوانی که انقلاب را شکل داد، همان را به عنوان محافظ و نگهبان انقلاب تعیین کند که در این راستا بسیج و سپاه برای حفظ و حراست از نظام و دستاوردهای آن بنا شد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی‌های سپاه در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد: اگر امروز می‌بینیم رفتار سپاه و بسیج در طول 39 سال پس از انقلاب موجب شده که استکبار از دست این نهاد عصبانی و به آن  بدبین باشد حق دارد.

سردار مجیدی با بیان اینکه دستگیری و به اسارت کشیدن نیروهای آمریکایی در خلیج فارس نشان از ابهت سپاه بود، گفت: در دنیا کسی جرأت برخورد و بی‌حرمتی کردن به نیروهای آمریکایی را ندارد اما می‌بینیم سپاه پاسدران این عظمت جمهوری اسلامی موجب می‌شود ارتش پیاده دشمن دستگیر به و عنوان اسیر آنها را برای محاکمه بیاورند و افتضاحی برای آمریکا رقم بزنند که ابهت آنها شکسته شود.

وی در ادامه سخنان خود  به مقایسه قدرت نظامی حکومت جمهوری اسلامی ایران با حکومت پهلوی پرداخت و گفت: در حکومت پهلوی در بعد نظامی تمام امکاناتی که برای دانش نظامیان لازم بود وارداتی بود و اجازه نداشتیم خود ما چیزی اختراع کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان  تصریح کرد: از 45هزار آمریکایی حاضر در ایران در حکومت پهلوی 40هزار نفر از آنها در رده نظامی حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب این افراد برای ما تعیین تکلیف می‌کردند اما بعد از انقلاب پیشرفت‌های بسیاری حاصل و خودمان مشکلات را به دست نیروهای داخلی رفع کردیم.

سردار مجیدی با اشاره به دستاوردهای سپاه به نقش بی‌بدیل آن در پیشبرد اهداف انقلاب و حفظ و حراست از دستاوردهای آن پرداخت و تاکید کرد: امروز سپاه پاسداران به عنوان رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی به مسائل و قابلیت‌هایی دست یافته که عصبانیت آمریکا و استکبار را صدها برابر کرده است.

* دشمن به دنبال کمرنگ کردن نقش تربیتی آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه امروز قدرت دفاعی سپاه با قدرت دفاعی چندین کشور اصلی جهان مقابله می‌کند، گفت: این امر موجب عصابیت آمریکایی‌ها شده و اگر امروز می‌بینیم که موشک‌های سپاه در سوریه بر سر آمریکا فرود می‌آید این موجب عصبانیت چند برابری آنها می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان  ابراز داشت: دشمن پس از ناکامی در راستای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی در طول 39 سال پس از انقلاب، نقطه‌های حساس نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

وی یادآور شد: اگر امروز بحث ولایت فقی، سپاه و شورای نگهبان را به پیش می‌کشد به خاطر این است که اینها رکن اساسی نظام هستند.

سردار مجیدی با بیان اینکه آمریکا و استکبار جهانی با مشاهده استمرار انقلاب اسلامی به دنبال  کشف عوامل اصلی در حفظ این استمرار بود، اضافه کرد: عوامل اصلی پیروزی انقلاب برای استکبار جهانی مورد سوال بود به طوری که در سال 60 و 61 در یکی از دانشگاه‌های آمریکا برترین پایان‌نامه سال با موضوع ویژگی‌های ولایت فقیه انتخاب شد.

وی نیروهای مسلح را به عنوان بازوان توانمند نظام دانست و بیان داشت: دشمن تمام فعالیت‌های آنها را رصد می‌کند تا بتواند از ماموریت‌های آن بکاهد و برای به چالش کشیدن نظام از ترفندهای مختلف استفاده می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در بخش دیگر سخنان خود با تشریح رویکرد جدید سازمان بسیج مستضعفین، ضمن درخواست از مجمع پیشکسوتان بسیج سپاه انصارالحسین(ع) در راستای انجام ماموریت‌های بسیج گفت: امیدواریم بتوانیم در برنامه‌های جدید سازمان بسیج از حضور پیشکسوتان سپاه به خوبی استفاده کنیم تا اثربخشی بیشتری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن نقش تربیتی آموزش و پرورش در کشور است، عنوان کرد: دشمن به خوبی متوجه این شده که نمی تواند به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی نیروهای دانشگاهی باشد بنابراین آموزش و پرورش را هدف قرار داده و بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات