معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز از معدوم سازی بیش از ۱۵۰ تن مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق از اول سال‌جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۵۳۲۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محبوب نعمتی در خصوص نظارت بر تولید محصولات استان و واردات مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی، اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را در عرصه مبارزه با محصولات غیرمجاز و قاچاق سلامت محور با نظارت بر سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی و کنترل و نظارت بر انبارهای پخش واردات و محصولات تولیدی استان بکار گرفته‌ایم.

وی افزود: کارشناسان این معاونت در صورت مشاهده، شناسایی و کشف محصولات غیرمجاز تولیدی و قاچاق نسبت به  توقیف آنها اقدام می‌کنند و علاوه بر آن نظارت موثر و دوره‌ای بر واحدهای تولیدی استان دارند و کوچک‌ترین عدم انطباق بهداشتی که به سلامت مردم آسیب رسان باشد را گزارش و در صورت عدم اصلاح، برابر قانون با واحد تولیدی و محصول توقیفی برخورد می‌شود.

نعمتی ادامه داد: معاونت غذا و دارو اجازه ورود محصولات غیرمجاز و غیر بهداشتی را به سطح عرضه نخواهد داد و در همین راستا از اول سال جاری بیش از ۱۵۰ تن مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی غیر بهداشتی و آسیب رسان به سلامت مردم را با همکاری و گزارشات مردمی  شناسایی و بعد از انجام آزمایشات لازم معدوم کردیم تا از ورود به سطح عرضه جلوگیری شود.

نعمتی افزود: البته باید از تلاش و همکاری واحدهای تولیدی استان که به عنوان قطب تولید مواد غذایی و شیرینی و شکلات سهم بالایی در تولید مواد غذایی همچنین آرایشی و بهداشتی با کیفیت کشور را دارند و هر ساله بیشترین نشان ایمنی و سلامت محصولات تولیدی کشور را به خود اختصاص داده نیز قدردانی و تشکر کرد.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها