حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقایسه‌ی خدمات برجسته و چشمگیر زیرساختی جمهوری اسلامی به مردم در مقایسه با دوران طاغوت را نشان‌دهنده‌ی خلاف واقع بودن تبلیغات کینه‌توزانه خواندند و افزودند: نظام اسلامی توانسته است با وجود فشار همه‌جانبه‌ی اقتصادی و تحریم دشمنان، خدمات بزرگ و ارزشمندی را تقدیم مردم کند.
کد خبر: ۸۹۸۵۳۵۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به برخی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از پهلوی اشاره خواهد داشت. در این مطلب خدمات برجسته و چشمگیر زیرساختی جمهوری اسلامی به مردم در مقایسه با دوران طاغوت از زبان رهبر معظم انقلاب مقایسه خواهد شد. مطالبی که حضرت آیت الله خامنه ای در اولین روز سال 96 در حرم مطهر رضوی به آن پرداختند.

رهبر معظم انقلاب در ابتدای این مبحث فرمودند: وظیفه‌ی همه به‌ویژه مسئولان در قبال این طراحی را بسیار مهم دانستند و در تبیین نقشه‌ی تبلیغاتی دشمن، گفتند: دشمن در تبلیغات وسیع خود به‌دنبال نسبت دادن کمبودهای معیشتی و اقتصادی به نظام جمهوری اسلامی است تا این‌گونه وانمود کند که نظام اسلامی قادر به حل مشکلات و گره‌گشایی از زندگی مردم نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقایسه‌ی خدمات برجسته و چشمگیر زیرساختی جمهوری اسلامی به مردم در مقایسه با دوران طاغوت را نشان‌دهنده‌ی خلاف واقع بودن تبلیغات کینه‌توزانه خواندند و افزودند: نظام اسلامی توانسته است با وجود فشار همه‌جانبه‌ی اقتصادی و تحریم دشمنان، خدمات بزرگ و ارزشمندی را تقدیم مردم کند.

ایشان در بیان بخشی از فهرست طولانی و پرافتخار خدمات جمهوری اسلامی، به توسعه‌ی چشمگیر زیرساخت‌های کشور در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی اشاره کردند و گفتند: «افزایش شش برابری راه‌های کشور»، «۲۰ برابر شدن ظرفیت بنادر»، «۳۰ برابر شدن سدهای مخزنی»، «افزایش تولید برق به ۱۴ برابر میزان قبل از انقلاب»، «افزایش ۳۰ برابری تولید محصولات پتروشیمی و ۱۵ برابری محصولات فولادی»، تنها بخشی از پیشرفت‌های زیرساختی لازم برای تحرک و پیشرفت اقتصادی کشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «۲۵ برابر شدن تعداد دانشجویان در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی»، «افزایش ۱۶ برابری تولید مقالات علمی»، «آمارهای درخشان در خدمات‌رسانی و آبادی روستاها» و «پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ی دفاعی را که موجب خشم و نگرانی دشمنان است»، بخش دیگری از فهرست خدمات چشمگیر به مردم خواندند و افزودند: همه‌ی این‌ها هنر نظام اسلامی است، البته پیشرفت‌ها متوقف نخواهد شد و کارهای مورد انتظار باید مطابق سیاست‌های کلی نظام انجام شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود برخی ضعف‌ها در کنار خدمات درخشان انجام‌شده، خاطرنشان کردند: این ضعف‌ها مربوط به مدیریت‌ها و کمبودها و ناتوانی‌های برخی مدیران است نه حرکت عمومی نظام اسلامی.

ایشان به یک اصل و تجربه‌ی اساسی اشاره کردند و افزودند: در طول انقلاب اسلامی، هرگاه مدیریت انقلابی، فعال و پرتحرک داشتیم، کارها پیش رفته است و هرجا مدیریت‌های ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیرانقلابی و بی‌تحرک داشتیم، کارها متوقف یا منحرف شده است، بنابراین باید مدیران، افرادی باانگیزه‌تر و کارآمدتر باشند و تلاش بیشتری انجام دهند و بحول‌وقوه‌ی الهی این‌گونه نیز خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: مشکل غیرقابل‌حلی در کشور وجود ندارد و اگر مدیریت در بخش‌های مختلف «متدین، انقلابی و کارآمد» باشد، همه‌ی مشکلات حل خواهد شد.

نکته‌ی دیگری که رهبر انقلاب اسلامی قبل از ورود به بحث اصلی خود درخصوص مسائل اقتصادی کشور و چگونگی حل آن‌ها از طریق تولید داخلی و ایجاد اشتغال، بیان کردند، موضوع ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالفعل و بالقوه‌ی کشور بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ظرفیت‌ها و توانایی‌های انسانی و طبیعی کشور را بسیار بالا دانستند و به‌عنوان نمونه به برخی از این ظرفیت‌های کم‌نظیر اشاره کردند.

ایشان افزودند: کشور ازلحاظ نیروی انسانی دارای ۵ میلیون دانشجو، ۱۰ میلیون دانش‌آموخته‌ی دانشگاهی و ۳۳ میلیون نیروی کارِ جوان است که این، یک ثروت عظیم است.

رهبر انقلاب اسلامی، ایران را از لحاظ منابع طبیعی نیز پیشرفته و ثروتمند خواندند و خاطرنشان کردند: درحالی‌که جمعیت ایران یک صدم جمعیت دنیا است اما کشور، در همه‌ی منابع طبیعی، سهمی بیش از یک صدم دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رتبه‌ی اول ایران در مجموع ذخایر نفت و گاز در دنیا و همچنین رتبه‌ی اول ایران در ذخایر گازی، گفتند: علت چشم طمع همیشگی قدرت‌های سلطه‌گر و به‌ویژه آمریکا به ایران، این ثروت‌های طبیعی و انسانی است اما آن‌ها قطعاً آرزوی سلطه‌ی مجدد بر ایران را به گور خواهند برد.

منبع : .dana.ir

ارسال نظرات