سید ساجد یعقوبی
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: بیش از ۳ هزار استاد آشنا به معارف دفاع مقدس داریم که در مراکز و دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند که در برگزاری جشنواره داستان یوسف٬ بیش از هزار داستان در حوزه ادبیات و دفاع مقدس به جشنواره ارسال شد که بیشتر برگزیدگان از جوانان و نوجوانان بود.
کد خبر: ۸۹۸۵۴۷۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

بیش از ۳ هزار استاد آشنا به معارف دفاع در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از خبرگزاری تسنیم اردبیل، امیر سرتیپ دوم حمیدرضا گرامی عصر امروز در آیین نکوداشت فعالان عرصه هنر و ادبیات پایداری که در سالن ولایت برگزار شد اظهار داشت: نیازمند بودجه فرهنگی هستیم تا بتوانیم این ادبیات را گسترش بدهیم که در سه سال گذشته تلاش و فعالیت مناسبی نسبت به 20 سال گذشته در حوزه هنر و فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی گفت: سیاستها در برنامه پنج ساله ششم٬ اولا توفیقی حاصل شده که سند راهبردی برای حوزه ادبیات دفاع مقدس تدوین می‌شود که بدون برنامه قطعا فعالیتها خروجی مثبتی نخواهد داشت.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: در بودجه سال 97 ٬ بیشترین بودجه را به استانها خواهیم داد تا از فعالیت استانها حمایت کنیم.

گرامی تصریح کرد: در 4 حوزه سیاست داریم که کودک و نوجوان در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که قطعا در نمایشگاه بلونیای ایتالیا 63 اثر کودک و نوجوان را عرضه می‌کنیم.

وی بیان کرد: بیش از 3 هزار استاد آشنا به معارف دفاع مقدس داریم که در مراکز و دانشگاهها تدریس می‌کنند که در برگزاری جشنواره داستان یوسف٬ بیش از هزار داستان در حوزه ادبیات و دفاع مقدس به جشنواره ارسال شد که بیشتر برگزیدگان از جوانان و نوجوانان بود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: هر چه قدر تلاش کنیم کم است و در دوران دفاع مقدس ارزشهای دینی و ملی بسیاری نهفته که باید بتوانیم با استفاده از ابزار هنر این آرمانها را به جوانان منتقل کنیم.

گرامی تصریح کرد: جشنواره داستانی یوسف از سال آینده در استانها نیز برگزار می‌شود چرا که می‌خواهیم در استانهای کشور نیز ظرفیتها و استعدادها شناسایی شود‌.

وی افزود: 1706 اثر دفاع مقدس در جشنواره کتاب سال٬ سبب شد که در حوزه دفاع مقدس از 115 اثر برگزیده در حوزه‌های مختلف٬ از جمله نویسنده٬ ناشر و خبرنگار دفاع مقدس تجلیل شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اظهار داشت: در حوزه آموزش و ادبیات امیدواریم با چشم‌انداز طراحی شده٬ شاهد قدمها و فعالیتهای مثبتی در این حوزه باشیم.

گرامی بیان کرد : 21 امین کنگره شعر رو در سه ماهه اول سال 97 در یکی از استانهای کشور برگزار می‌کنیم و نیازمند یاری و کمک همه فعالان این حوزه هستیم.

ارسال نظرات