سید ساجد یعقوبی
پرورش دهنده قارچ در فولادلو گفت گوید: با تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی بیله سوار برای 3 نفر اشتغالزایی صورت داده ایم.
کد خبر: ۸۹۸۵۴۸۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

اشتغالزایی ۳ نفر در واحدی کوچک با تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،  حمید راهگان یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی در بیله سوار توانسته است با دریافت 150 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی و راه‌اندازی سالن پرورش قارچ دکمه ای كمك شایانی به اقتصاد خانواده خود کند.

اطلاعاتي در موردعرصه هاي فوق:

در سالی كه از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال» نامگذاری شده است؛ توجه به ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینكه به تقویت رویه خودكفایی كمك می‌كند از سویی حلال مشكلات اقتصادی كشور و راهكار برون‌ رفت از ركود تورمی است. از این‌ رو باید به روشی تولید را توسعه و رونق داد كه كمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

در این راستا در شهرستان بیله سوار نیز طی سال‌های اخیر عرصه های مختلفی همچون صنایع تبدیلی روغنگیری ، گیاهان دارویی،شیلات، پرورش قارچ خوراکی ، پرورش بلدرچین زنبور عسل صنایع دستی قالیبافی و عرصه هایدیگر از این قبیلا راه‌ اندازی شد و هم‌اكنون نیز بسیاری از این طرح‌ها با روند بسیار خوبی روبه‌پیشرفت و توسعه هستند.

حمید راهگان یكی از فعالان اقتصاد مقاومتی در روستای فولادلو از توابع بیله سوار است كه توانسته با دریافت 15 ميليون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی و راه‌اندازی سالن پرورش قارچ دکمه ای كمك شایانی به اقتصاد خانواده خود داشته باشد.

ميزان تسهيلات دريافتي از بسيج سازندگي:

 15 ميليون تومان

علت انتخاب اين عرصه؟ نظر اطرافيان در مورد ورود به اين عرصه؟

 با حمایت مستقیم بسیج سازندگی ناحیه بیله سوار و اعطای تسهیلات و با کمک خانواده و حمايتهاي لازم از طرف اطرافيان از اينجانب و علاقه شخصی و خانوادگی که نسبت به این عرصه داشتیم جهت فعاليت در اين عرصه کار تولید و پرورش قارچ دکمه ای را شروع کردیم و امیدوارم روز به روز وسعت کارم افزایش یافته و نسبت به کارآفرینی سایر اعضای خانواده ام بتوانم منبع درامد بهتر و حلالی نیز داشته باشم.

نوع آوري و ابتكار در كار:

قبل از شروع فعالیت،  انباری راکد و خالی در حیاط منزل بودبا توجه به اینکه بیکار نیز بودم و یکی از اشناهای نزدیک در یکی از روستاهای بیله سوار با همکاری بسیج سازندگی چند سالی می باشد که به کار تولید و پرورش قارچ خوراکی مشغول بود به بسیج سازندگی شهرستان مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره از کارشناسان مستقر در آن قسمت جرقه فعالیت و پرورش قارچ خوراکی ایجاد شد و هم اکنون نیز مشغول فعالیت می باشم .

همكاري اعضاي خانواده و ساير افراد:

 با ایجاد این کارگاه خوشبختانه علاوه بر خوردم اعضای خانواده نیز به این کار سوق پیدا کرده و بصورت خانوادگی در این کارگاه مشغول فعالیت می باشیم.

آسيب هاي موجود در اين عرصه؟ آيا توانسته اند آن را حل كنند يا نه؟

هر چقدر که سالن و محل فعالیت و پرورش سنتی می باشد متاسفانه هزینه های هدر رفت هم زیاد می باشد.

- سعی دارم که انشالله بتوانم سالن پرورش را کلا قفسه بندی کردی و نحوه پرورش را به سمت صنعتی و پروش علمی تر سوق دهم.

ظرفيتهاي آورده فرد:

 10ميليون تومان

ميزان اشتغالزايي:

 3 نفر بطور مستقيم و 6 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزايي شده است.

وضعيت بازارفروش:

مشکل بازاریابی معمولا در تمامی زمینه های تولیدی و پرورشی موجود هست که در کار ما هم بی نصیب نبود ولی خوشبختانه با بالابردن کیفیت محصول تولیدی و بازاریابی که شخص خودم از شهرستان های اطراف داشتم به محض برداشت محصول به بازار عرضه و مشتری پسندی خوبی هم دارد .

محل عرضه محصول: بیله سوار روستای فولادلو

ميزان درآمد سالانه: سالانه حدودا 10 میلیون تومان که بازاریابی خوب صورت بگیره فروش به صورت چشمگیری بالا خواهد رفت.

فصل برداشت يا زمان بهره برداري: 

با توجه به اینکه فعلا نتوانستم سالن پرورش را به مرحله ایده آل برسانم در فصل تابستان مشکل پرورش و تولید دارم که انشالله با برنامه ای که دارم و قرار هست سالن دیگری را به سالن موجود اضافه کنم انشالله پرورش را در تمامی فصول سال خواهم داشت.

حرف آخر:

اگر جوانان در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، بدون تردید علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد، در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق خواهند شد.

گفتگو: توحید نوروزوند

ارسال نظرات