خبرهای داغ:
یک استاد دانشگاه :

مقابله با جنگ نرم، وظیفه همه مردم است

امیدیان گفت: اگر در جنگ جهانی سخت طیف خاصی از مردان باید در مقابل دشمن ایستادگی می کردند امروز همه مردم در هر سنی و از هر قشری وظیفه مبارزه با دشمن را در جنگ نرم دارند.
کد خبر: ۸۹۸۵۴۹۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، استاد امیدیان در نشست بصیرتی سیاسی که توسط سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی به فرمایش امام خمینی انقلاب اسلامی با دو دلیل اصلی به پیروزی رسید که یکی اسلام ناب و وحدت کلمه بود و یکی از آرمان های انقلاب اسلامی گسترش جهانی انقلاب بود.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: این آرمان، هدف بزرگی بود که مردم ایران به آن دل داده و حرکت عظیمی را به وجود آوردند که صد سال تلاش غرب را بی نتیجه گذاشت.
امیدیان عنوان کرد: انقلاب اسلامی آن طور که از کلام امام و فرمایشات مقام معظم رهبری برداشت می کنیم به طور جدی مدیون جرکت و حمایت جامعه زنان بوده است.
وی افزود: حصرت امام خمینی(ره) فرمودند که شما بانوان رهبران انقلاب هستید و من شما را به رهبری قبول دارم و خدمتگزار شما هستم و انقلاب اسلامی مدیون حرکت بانوان است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: بانوانی که وارد انقلاب اسلامی شدند و در کنار امام قرار گرفتند و دوشادوش مردها حرکت کردند تا این انقلاب به ثمر بنشیند، امروز در چه وضعیتی قرار دارند؟ در بخش عمده ای از دوران دفاع مقدس نیز بانوان چه در تربیت فرزندان و چه در پشتیبانی مردان برای مبارزه با دشمن بعثی نقشی بسزا و غیر قابل انکار داشتند.
امیدیان تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی برترین دوران خود را می گذراند و بعد از یک جنگ جهانی سخت نظامی، وارد یک جنگ جهانی نرم شده است و مخاطب این جنگ همه مردم است. اگر در جنگ جهانی سخت طیف خاصی از مردان باید در مقابل دشمن ایستادگی می کردند امروز همه مردم در هر سنی و از هر قشری وظیفه مبارزه با دشمن را در جنگ نرم دارند.
وی خاطر نشان کرد: امروز تعداد گفتمان هایی که بانوان تشکیل می دهند از تعداد جلسات آقایان بیشتر است و در چند سال آینده ارتقا سطح کیفیتی گفتمان بانوان از آقایان بیشتر خواهد شد. اما آنچه مورد توجه است تاثیر خاصی بود که در اوایل انقلاب بانوان داشتند که امروز این امر از سوی بانوان در عرصه های مختلف، وجود ندارد.
این استاد دانشگاه یادآور شد: آیا امروز بانوان متدین و مومن جامعه، در کنار حسین زمان خود ایستاده اند؟ مقام معظم رهبری می فرمایند که زن مسلمان باید در راه فرزانگی، علم، خود سازی معنوی و اخلاقی تلاش کند. باید در میدان جهاد و مبارزه پیش قدم باشد.
امیدیان ادامه داد: زنان هم مانند مردان دارای سه وضعیت فردی، خانوادگی و اجتماعی در زندگی دارند. مقام معظم رهبری می فرمایند زن در بعد فردی باید مهذّب باشد و در بعد خانوادگی باید دل آرام خانواده باشد. در عرصه اجتماعی زنان انقلابی سه تکلیف دارند که شامل رصد جبهه معارض و مقابل انقلاب لااقل در راهی که برای زنان در نظر گرفته است، برنامه ریزی برای مقابله با دشمن و تکلیف سوم اقدام عملی است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار