فعالیت‌های مرکز امامین انقلاب اسلامی در مصاحبه با محمد عزیز صانعی مسئول این مرکز تشریح شد.
کد خبر: ۸۹۸۵۵۱۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش  بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، محمد عزیز صانعی، مسئول مرکز امامین انقلاب اسلامی مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام در مصاحبه با روابط عمومی مرکز تحقیقات، هدف و رسالت اصلی این مرکز را، ترویج اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی در سطوح مختلف عمومی و نخبگانی بیان کرد و گفت لازمه این ترویج ابتدا تولید محتوا متناسب با مخاطب، آموزشی سازی متن و شبکه سازی می‌باشد.

وی در توضیح تولید محتوا متناسب با مخاطب و آموزشی سازی متون این چنین توضیح داد که: در حال حاضر محتوای محوری مجموعه، کتب تفسیر آفتاب می باشد. کتب تفسیر آفتاب، مطالعه بیانات و اندیشه‌های حضرت امام (ره) در بستر تاریخ انقلاب اسلامی است که در سه سطح قبل از انقلاب اسلامی، بعد از انقلاب و مبانی قابل ارائه است.

صانعی افزود: علاقه مندان با مطالعه این کتاب علاوه بر آشنایی با اندیشه‌های حضرت امام (ره)، با تاریخ انقلاب اسلامی و وقایع آن نیز آشنا می‌شوند. در سطح اول وقایع به صورت سیر زمانی انقلاب جلو رفته است اما سطح دوم به صورت موضوعی در حال نگارش می‌باشد.

مسئول مرکز امامین انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: دومین حوزه فعالیت این مرکز، بعد از تولید محتوا، ترویج عمومی مورد نظر است. وی مشکل اصلی بسیاری از مجموعه‌های انقلابی را تمرکز بر تولیدات صرف بیان کرد و افزود: بیشتر از آن میزانی که برای تولیدات زمان صرف می‌شود می‌بایست به ترویج پرداخت. بهترین مطالب اگر به دست مخاطبین نرسد تقریبا می‌توان گفت که بی فایده است یا کم فایده می‌باشد.

وی افزود: برای ترویج در سطح عمومی علاوه بر ویژگی‌هایی که لازم است در خود متن به آن‌ها توجه شده باشد، باید ساز و کار ارسال اساتید مربوطه، توزیع کتاب‌ها، ساز و کار آزمون‌، تصحیح و صدور گواهی پایان دوره، تولید جزوات محتوایی و مهارتی برای مسئول طرح‌ها و ... نیز توجه شود.

مسئول مرکز امامین انقلاب اسلامی تعداد افرادی که این طرح را در سال گذشته دنبال کرده‌اند حدود 1000 نفر در 16 استان کشور بیان کرد و گفت در سال 97 نیز این طرح مجدد با تمرکز روی دانشگاه‌های تهران و هماهنگی صورت گرفته با ناحیه تهران بسیج دانشجویی، برگزار می‌شود.

صانعی در توضیح سایر فعالیت‌های مجموعه، به ترویج تخصصی اندیشه‌های حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: امروز در بین نخبگان حزب الهی بحث‌های عمیقی از فلسفه و آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل گرفته است که تبیین و بررسی آن‌ها برای این قشر ضروری است چون اکثر مباحثی که امروز در جامعه مطرح است یا در اندیشه حضرت امام (ره) وجود دارد یا خود ایشان این بحث را مطرح نموده‌اند.

وی افزود: بیشتر فعالیت‌های این حوزه در قالب نشست‌ها، همایش‌ها، یادداشت نویسی و ... متمرکز شده است و آخرین برنامه این مجموعه همایش " انقلاب اسلامی ایران، چیستی، مسائل، بایسته‌ها" در تاریخ 26 بهمن ماه با حضور اساتید برجسته کشوری می باشد.

مسئول مرکز امامین انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به سایر تولیدات این مرکز در قالب جزوات و مکتوبات دیگر، افزود: فعالیت‌های این مرکز در قالب پنج بخش شامل: بخش تولیدات، بخش ترویج عمومی، بخش ترویج تخصصی، بخش رسانه‌ای و بخش تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حال انجام است.

در انتها ایشان به سابقه چندین ساله انجام این فعالیت‌ها و آغاز تولید محتوا در درون بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) اشاره کرد و یکی از رسالت‌های مرکز تحقیقات بسیج را امتداد فعالیت‌های شکل گرفته و به بلوغ رسیده مجموعه بسیج دانشجویی دانست.

وی افزود: از طرف دیگر یکی از رسالت‌های مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق (ع)، ارتباط با لایه حزب الهی فعال برای تحقق تولیدات علمی مجموعه است و این لایه زمانی می‌تواند موثر وارد عملیات‌های اجتماعی شود که خود از نظر مبانی به نقطه ثبات رسیده باشد.

 

ارسال نظرات