خبرهای داغ:
رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان:

تهیه مواد غذایی در اغلب مشاغل خانگی، تهدیدی برای سلامت عمومی است

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان گفت: تهیه مواد غذایی در اغلب مشاغل خانگی، تهدیدی برای سلامت عمومی است.
کد خبر: ۸۹۸۵۵۳۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین در نشست کمیته ساماندهی مشاغل خانگی شهرستان قزوین، دکتر سید علیرضا خونساری، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان این شهرستان گفت: به استناد گزارش کارشناسان بهداشت محیط، فعالیت در زمینه تهیه مواد غذایی در منازل مسکونی و در فضایی که شرایط بهداشتی ندارند، تهدیدی برای سلامتی شهروندان محسوب می شود، زیرا امکان بازرسی کنترلی به علت قرار داشتن این واحدها در منازل مسکونی وجود ندارد.
به گفته متولی سلامت شهرستان قزوین، در یک سال گذشته بیش از 78 مورد استعلام تایید صلاحیت بهداشتی مشاغل خانگی به دبیرخانه مرکز بهداشت شهید بلندیان رسیده که تنها 10 واحد از واحد های فوق، موفق به دریافت صلاحیت بهداشتی شدند.
لزوم توجه به داشتن شرایط لازم در مشاغل خانگی
دکتر خونساری از مسؤولان جهاد کشاورزی این شهرستان خواست به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه متقاضیان، شرایط اولیه بهداشتی را برای متقاضیان تشریح کنند و از ارسال استعلام برای آن دسته از مشاغلی که حتی شرایط حداقلی را ندارند، خودداری کنند.
در پایان نشست مقرر شد به منظور جلوگیری از سردرگمی مراجعین و متقاضیان مشاغل خانگی، بازدیدهای اداره نظارت بر مواد غذایی و کارشناسان بهداشت محیط به صورت مشترک انجام شود.
این نشست، با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، کار و تأمین اجتماعی، معاونت های بهداشتی و غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی و رییس و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین برگزار شد.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار