خبرهای داغ:
قائم مقام بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

پرواربندی 10هزار راس دام در آینده/ بی نیازی از واردات گوشت و امنیت غذایی هدف است

قائم مقام بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فاز اول که یک ساله است با 2 هزار و 100 واحد شروع کردیم و ظرف سه سال آینده طرح به 10 هزار راس خواهد رسید گفت: نیاز کشور به تامین گوشت زیاد است و در حال حاضر بالغ بر 120هزار تن گوشت وارداتی به کشور داریم.
کد خبر: ۸۹۸۵۶۰۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر حیدرزاده صبح امروز در حاشیه افتتاح فاز عملیاتی 2100 واحد مردمی پرواربندی دام 15 رأسی در کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آغاز فاز اجرایی 2 هزار و 100 واحد در سراسر کشور به نمایندگی در خراسان جنوبی افتتاح می شود.

قائم مقام بنیاد تعاون سپاه با بیان اینکه با نظارت قرارگاه حامی سرمایه به عنوان مجری طرح و با کمک بسیج سازندگی استان این طرح اجرا می شود افزود: در این طرح در اختیار هر خانوار 15 راس گوساله 100 تا 140 کیلویی قرار می دهیم.

وی عنوان داشت: بعد از دوره 8 تا 9 ماهه گوساله ها پرواربندی می شوند و به وزن 450 الی 600 کیلوگرم می رسند و این دوره ها تمدید خواهد شد تا زمانی که مطمئن شویم بهره بردار و کشاورز بدون کمک و نظارت ما خودش می تواند کار را انجام دهد ما خارج می شویم و فرد با اتکای خود ادامه می دهد.

مدیرعامل شرکت حامی سرمایه اقتصاد بیان داشت: ما منابع را به صورت متمرکز در اختیار این طرح قرار می دهیم یعنی گوساله و خوراک را خودمان تامین می کنیم در پایان دام های پروار شده را از طرف کشاورز و دامدار می فروشیم.

 وی ادامه داد: در پایان فروش منابعی که از بانک ها تامین شده و هزینه هایی که در طول دوره متحمل شده برداشت و مابقی سهم دامدار می شود.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که در مدت 9 ماه به طور میانگین هر ماه 950 الی یک میلیون تومان سهم خانوار خواهد شد.

وی ادامه داد: چون طرح را به صورت پایلوت در چند استان دیگر اجرا شده است فاز اول که یک ساله است با 2 هزار و 100 واحد شروع کردیم و ظرف سه سال آینده طرح به 10 هزار راس خواهد رسید.

قائم مقام بنیاد تعاون سپاه با اشاره به اهداف این طرح اظهارداشت: نیاز کشور به تامین گوشت زیاد است و در حال حاضر بالغ بر 120هزار تن گوشت وارداتی به کشور داریم.

وی اضافه کرد: این طرح را آنقدر توسعه خواهیم داد که در تامین گوشت قرمز بی نیاز از خارج کشور باشیم.

حیدر زاده عنوان کرد: این طرح در راستای ابلاغ سیاست های کلان رهبر انقلاب در جهت اشتغال، تولید و جلوگیری از بیکاری و کاهش آسیب های اجتماعی است و در کنار اینها امنیت غذایی مدنظر است و موضوع از مزرعه تا سفره و تکمیل زنجیره غذایی است.

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی این طرح گفت: در هر واحد 15 راسی دو نفر درگیر می شوند و پیش بینی می کنیم سالانه بین 9هزار تا 11 هزار تن گوشت تولید شود که به همین نسبت اشتغال ایجاد می شود.

حیدر زاده با اشاره به میزان کل تسهیلات برای این واحدها افزود: 60 میلیون تومان برای هر واحد اعتبار نیاز است با کمک بانک انصار و بسیج سازندگی تامین شده است.

وی در پایان گفت: انتظار همکاری و مساعدت از مسئولین محلی منطقه داریم که نیازمندی های کارگاه های کوچک و کم حجم برطرف شود تا در سطح کشور گسترش پیدا کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها