مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران دانش آموز پانا حاضر شد و در فضایی صمیمانه با در میان گذاشتن تجربیات خود گفت: به پانایی بودنم افتخار می کنم و شما نیز باید در حفظ این هویت خود بی تفاوت نباشید.
کد خبر: ۸۹۸۵۶۳۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش بسیج رسانه؛ مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران دانش آموز پانا حاضر شد و در فضایی صمیمانه با در میان گذاشتن تجربیات خود گفت: به پانایی بودنم افتخار می کنم و شما نیز باید در حفظ این هویت خود بی تفاوت نباشید.

خبرنگاران دانش آموز پانا در اولین جلسه از نشست های صمیمی با چهره های موفق و شناخته شده از روح الله دهقان نژاد دعوت کرده و زمینه برای استفاده این دانش آموزان از تجربیات ارزشمند این فعال فرهنگی که می توان گفت در هر حوزه و فنی همه فن حریف است، فراهم شد.

پانایی بودن روح الله دهقان نژاد یکی از ملاک های قابل توجه این فرد در نظر پرسشگر و کنجکاو خبرنگاران نوجوان بود که ذهن آنان را برای طرح پرسش هایشان باز تر و پاسخ های این فعال رسانه ای را برایشان ارزشمندتر می کرد.

این مجری سیمای مرکز آذربایجان شرقی در هر فنی صاحب مهارت و تجربه مختص خودش بوده و وی همچنین در حوزه های مجری گری،گویندگی و سردبیری بخش خبر نیز فعالیت داشته است و توانسته است تجربه های متفاوتی را در دوران فعالیتش کسب کند.

روح الله دهقان نژاد در ابتدای گفت وگو با ابراز رضایتمندی از حضور دوباره خود در خبرگزاری پانا خطاب به دانش آموزان خبرنگار گفت: دانش آموزانی که علاوه بر تحصیل فعالیت خود را در زمینه های فرهنگی آغاز می کنند اندکی با سایر محصلان متفاوتند آنها اهمیت محیط شان را خوب می دانند و ذهنشان همواره در حال طراحی پرسش است و از یافتن پاسخ درست نیز ترسی ندارند.

او با لحنی آمیخته به طنز ادامه داد: بنظرم تعریف ساده ای از خبرنگاران دانش آموز، گروهی است که کله شان بوی قورمه سبزی می دهد و من نیز مفتخرم که روزی عضوی از این گروه بودم هرچند که در زمان ما امکانات و گستردگی خبرگزاری پانا مانند امروز نبود.

دهقان نژاد در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان در رابطه با چگونگی آغاز فعالیت های فرهنگی خود توضیح داد:اگر بخواهم نقطه آغازی برای فعالیتم در نظر بگیرم مراسم دیدار با خانواده شهدا که در سال 74 در مسجد محله مان بود، را به یاد می آورم و خواندن وصیت نامه یکی از شهدا را آغازی برای فعالیت های فرهنگی خود به شمار می آورم.

مسئول بسیج رسانه که مهارت خوبی در زمینه مداحی نیز دارد و تاکنون به دلیل صدای خوب تجربه ای در زمینه مداحی نیز داشته است دراین خصوص می گوید: در دوران دبیرستان در یکی از مراسم های مدرسه ناظممان قرائت قرآن را به من واگذار کرد من نیز با وجود عدم میل باطنی برای قرائت در آن مراسم، شروع به خواندن قرآن کردم و از آن موقع انگیزه و رغبت قرائت در دلم ایجاد شد و پس آن با فعالیت در بسیج و گروه های دانش آموزی به عنوان یک فعال دانش آموزی شناخته شدم.

این سردبیر جوان بخش خبر مرکز صدا وسیمای آذربایجان شرقی با ابراز نارضایتی درخصوص سیستم تربیتی آموزش و پرورش کشور عنوان کرد: به یاد دارم که در زمان خود من هم دانش آموزان صبح هر روز دوست داشتند با تاخیر به مدرسه برسند و رغبتی برای حضور سریع تر نداشتند و در عکس آن هنگام ترک مدرسه عجله داشتند تا از محیط آن خارج شوند، در آن زمان نیز برای من سوالات متعددی ایجاد شده بود که دلیل این عدم رغبت برای حضور در مدرسه چیست.

او ادامه می دهد:پاسخ واضح است، اگر در سیستم آموزش و پرورش تنها تمرکز درخصوص فعالیت های آموزشی و درسی باشد دانش آموزان نیز از حضور در این محیط زده خواهند شد ولی اگر زمینه های فعالیت فرهنگی و پرورشی دانش آموزان نیز در کنار آموزش ایجاد شود و دانش آموزان به سمت این فعالیت ها سوق داده شوند بی شک شاهد ایجاد انگیزه و علاقه آنان به مدرسه خواهیم بود.

دهقان نژاد با ابراز گلایهمندی خود از سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی یکی از معدود فضاهایی برای فعالیت دانش آموزان بود و مانیز برای اولین بار اساس نامه آن را در اردوگاه به همراه دوستانمان نوشتیم و پیشنهاد کردیم که بعد ها سازمان توسط خود اعضای آن اداره شود اما تاکنون چنین دعوتی از سوی سازمان صورت نگرفت و این اولین حضور من بعد از سالها در سازمان دانش آموزی است.

این مسئول جوان در پاسخ یکی از دانش آموزان خبرنگار پانا درخصوص تجربه های خبری خود گفت: کار خبری آمیخته شده با عشق است و اگر علاقه ای به آن وجود نداشته باشد نمی توان در این مسیر استمرار داشت، یک خبرنگار می تواند با عشق خود در ریل تخصصی و حرفه ای آن جهت بگیرد و در مدت زمان کوتاهی به موفقیت های بسیار دست یابد.

او اضافه می کند: یک خبرنگار به دلیل مشارکت خود در جامعه می تواند بحران زا یا بحران زدا باشد اما در این زمان بحران زدایی جامعه ارزشمند تر است، این درست است که می گویم این کار با عشق و علاقه شروع می شود اما نقطه پایانی نمی توان برای آن در نظر گرفت چراکه خبرنگار براساس رفتار و عملکرد خود می تواند در جامعه جایگاه ویژه و عزتی اجتماعی برای خود صاحب شود.

دهقان نژاد با اشاره به سیر تحقق بخشیدن به اهدافش در خصوص اهمیت برنامه ریزی به دانش آموزان گفت:من درابتدای راه خود برای خودم تعیین کردم که در مدت چهارسال می خواهم در رشته حقوق تحصیل کنم،درحوزه خبری پیشرفت کرده و همزمان خدمت سربازی را به پایان و تشکیل خانواده هم بدهم و اینطور بعد از گذشت4سال بود که به تمام آنها رسیدم فرق من با دوستانم این بود که من برنامه ریزی کردم وبا قوه الهی توانستم به خواسته هایم برسم.

این فعال فرهنگی در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان، پارتی و رابطه را در رسیدن به موفقیت بی تاثیر ندانسته اما دانش آموزان را به متکی بودن در توان و استعداد خود ترغیب کرد و افزود:شاید عدم داشتن شایسته سالاری در سیستم جامعه سبب جذب و ارتقا درجه افراد از طریق رابطه شود و برخی ها راه طولانی را در مت کم طی نموده اند اما مطمئن باشید که جایگاهشان استمرار و مخاطب نمی تواند داشته باشد پس شما با توان و استعداد خود سعی کنید به هدفتان برسید چراکه با توانایی خود می توانید پایداری جایگاهتان را تضمین کنید.

دهقان نژاد که در سال 93از سوی فرزند شهدا نیز به عنوان بهترین مجری برنامه آسمانیان انتخاب شده بود با یادآوری نقش موثر شهید باقری در تشریح عملیات های دوران جنگ تاکید کرد:این شهید باوجود سن کم به عنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی ایران در جبهه حضور داشت که بعد ها تونست به تشریح دقیق عملیات های ویژه برسد پس باید به یاد داشته باشید که بررسی دقیق میدانی نیز یکی از ویژگی های یک خبرنگار است و ارتباطی به تجربه کم یا زیاد او ندارد.

دربین این گفت و گو توسط یکی از دانش آموزان خبرنگارسوالی در خصوص تفاوت فعالیت یک خبرنگار صدا و سیما با سایر رسانه ها پرسیده شد که دهقان نژاد با لحنی متواضع پاسخ داد:سوژه های قدرتمند یک خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با وجود نقاط ضعفی می توان اورا آسان تر از سایر رسانه ها به شناخته شدن و موفقیت برساند اما موفقیت در فعالیت در صدا و سیما خلاصه نمی شود چراکه شهرت درکنار مزیت محدودیت نیز دارد با این حال رسیدن به این جایگاه نیز دور از دسترس نیست.

او اضافه کرد:با وجود معدود شایعات و محدودیت هایی که برایم در دوران فعالیتم ایجاد شده بود می توانم بگویم بازخورد و واکنش مردم نسبت به شخصیت و شناخت من مثبت بوده است و سعی کرده ام که بدون در نظر گرفتن منفعت برای خود حتی باوجود تحدید های دشمنان خارجی درواکنش به فعالیت هایم، رسالت خبری ام را درست برجای بیاورم.

روح الله دهقان نژاد درپاسخ به پرسش جالب یکی از دانش آموزان که درخصوص برنامه او برای حضور در انتخابات بود بالبخند پاسخ داد:درست است که من در زمینه های مختلف براساس تجربیاتم فعالیت داشته ام اما در این خصوص باوجود پیشنهاداتی تاکنون علاقه ای به حضور در انتخابات نداشته ام و در صورت عدم تغییر نگرشم برنامه ای در این راستا در آینده نیز نخواهم داشت.

مسئول بسیج رسانه که همواره خود را پانایی دانسته و از این عنوان نیز همواره با افتخار یاد می کند در این گفت و گو که حدود یک و نیم ساعت به طول انجامید ولی بخاطر یک جانبه نبودن برای دانش آموزان خسته کننده نبود، با اشاره بر تجربیات خود سعی در انتقال آنان به نسل جدیدی از دانش آموزان خبرنگار پانایی داشت.

 

او بر دانش آموزان را در جهت حفظ پانایی بودنشان تاکید کرد و در پایان این گفت و گوی صمیمانه و پرمحتوا قول داد که در راستای پیشرفت و رسیدن دانش آموزان پانا به اهدافشان به آنان یاری رساند.

ارسال نظرات