عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: اگر نیروهای انقلابی و ارزشی مانند سال 57 که انقلابی در جهان حقیقی به پا کردند، امروز نیز در فضای مجازی انقلابی راه بیندازند می‌توانند دستاوردهای 40 ساله نظام را حفظ و ترویج کنند.
کد خبر: ۸۹۸۵۶۴۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش بسیج رسانه،حجت‌الاسلام محمد کهوند با بیان این‌که در فضای مجازی فعلی، نه استقلال وجود دارد و نه آزادی، اظهار کرد: این اتفاق به این دلیل است که جمهوری اسلامی بر این فضا حاکمیت ندارد.

وی افزود: اتفاقی که در بهمن سال 57 رخ داد این بود که ملت ایران یک نظام سیاسی وابسته به دشمن را ساقط کرد و نظام سیاسی جدیدی را با شعار ارزشمند استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی روی کار آورد.

این کارشناس حوزه فضای مجازی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب، به استقلال سیاسی دست‌یافتیم، در حوزه اقتصادی نیز کارهای خوبی انجام‌شده است و هنوز هم باید انجام شود اما در حوزه فرهنگی به دلیل سلطه دشمن بر فضای مجازی این استقلال زیر سؤال است.

وی ادامه داد: راهکار استفاده از فضای مجازی برای ترویج دستاوردهای انقلاب، کسب استقلال در فضای مجازی است و جبهه انقلابی و فرهنگی زمانی می‌تواند در فضای مجازی مؤثر باشد و دستاوردهای نظام را حفظ و ترویج کند که به استقلال در این حوزه برسد.

کهوند در آسیب‌شناسی وضعیت نابسامان فضای مجازی در جامعه، بیان کرد: وضعیت بد فضای مجازی به دلیل ناتوانی نیروهای حزب‌اللهی یا توانمندی جبهه مقابل نیست بلکه به‌ این‌ علت است که ما در زمینی بازی می‌کنیم که شیب آن به سمت جبهه مقابل است.

این کارشناس حوزه فضای مجازی تصریح کرد: اگر نیروهای انقلابی و ارزشی مانند سال 57 که انقلابی در جهان حقیقی به پا کردند، امروز نیز در فضای مجازی انقلابی راه بیندازند، می‌توانند دستاوردهای نظام را حفظ و ترویج کنند.

وی، گام نخست انقلاب در فضای مجازی را راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: اگرچه ابن کار به عهده دولت است، اما وظیفه نیروهای دلسوز و انقلابی طبق فرمایش مقام معظم رهبری، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری است.

نویسنده کتاب «شبکه عنکبوتی»، گفتمان‌سازی در این مقوله را اقناع افکار عمومی درباره لزوم استقلال در فضای مجازی، ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تبیین فواید آن دانست و اظهار کرد: این گفتمان‌سازی در نهایت باعث مطالبه‌گری مردم از دولت می‌شود و زمانی که این مهم محقق شود دولت مجبور به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌شود.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات همچون پایین بودن سطح سواد رسانه‌ای اقشار جامعه و یا کمبود محتوای دینی در شبکه‌های اجتماعی، گفت: همه این نقایص وجود دارد، اما ضربه اصلی فضای مجازی به فرهنگ و باورهای ما، سلطه دشمن بر این فضاست، پس باید اول این سلطه را رفع کنیم و بعد نسبت به اصلاح مشکلات موجود اقدام کنیم.

ارسال نظرات