خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: عمل به دستورات دین، هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۹۸۵۶۴۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی شامگاه سه شنبه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی‌های دستورات دین اظهار کرد: عمل به این دستورات هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را به دنبال دارد، انسان باید دستورات دین را برنامه حیات خود قرار بدهد تا آرامش پیدا کند.

وی ادامه داد: عمل به دستورات بهداشتی دین از وقوع بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، این مساله مورد اذعان علم پزشکی است و روزه به عنوان یک فریضه دینی موجب سلامت بدن می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در آیات متعدد قرآن، روایات و سیره عملی ائمه معصومین(ع) به رعایت حجاب تاکید شده و این مساله مورد قبول عقل هم است.

مومنی حجاب را تنها مختص به زنان ندانست و تصریح کرد: مردان هم باید پوشش‌های مناسب را بر تن داشته باشند، حجاب برای مردان نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه انکار مساله حجاب، انکار قرآن است ادامه داد: خداوند خالق انسان است و به تمام نقاط ضعف او اشراف دارد، دستور خداوند مبنی بر رعایت حجاب برای بانوان به صلاح آن‌ها است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: براساس روایات حجاب معلول حیا و حیا معلول عقل است، حجاب متناسب با عقل است، اسلام با پیشرفت مشکلی ندارد و هم زنان و هم مردان در پیشرفت دارای حق مساوی هستند.

مومنی در پایان با اشاره به سیره حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار با داشتن حجاب و با وقار در جامعه رفت و آمد می‌کرد، حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت امام علی(ع) در مسجد شهر مدینه، خطبه خواند، این بانوی بزرگوار وصیت کرد که پیکرش پس از شهادت، شبانه تشییع و به خاک سپرده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها