خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

مشکلات کنونی نشان از وجود افراد نادان در سیاست است/اشاره رهبری سرنوشت سیاسی کشورهای منطقه را رقم می‌زند

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مشکلات کنونی نشان از وجود نفوذی‌ها، افراد نادان در سیاست و چراغ سبز نشان دادن به دشمنان است، گفت: در حوزه اقتصادی دشمنی‌های افراد داخل و خارجی کشور کم نبوده است، با وجود این دشمنی‌ها انتظار داشتند که در شهرهای کشور دچار قحطی نان شویم.
کد خبر: ۸۹۸۵۶۵۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی طی دهه‌های اخیر به پیشرفت‌های بسیاری رسیده است، عنوان کرد: اکنون کمتر به این پیشرفت‌ها پرداخته می‌شود به همین علت جایگاه کنونی انقلاب اسلامی برای همگان به شیوه مطلوب تبیین نشده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی طی این سال‌ها با چالش‌ها و مشکلات مختلف روبه رو بوده است، تصریح کرد: همانطور که علیه فتنه‌ها فریاد می‌زنیم باید از غلبه دائمی بر فتنه‌ها و فتنه‌های پیش‌بینی‌شده آینده سخن بگوییم.

این استاد حوزه علمیه قم از کمبود شعارهای مقتدرانه و پیروزمندانه در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: برخی می‌گویند که بنده باید علیه فتنه‌ها افشاگری کنم اما تاکنون هیچ فردی نگفته که سخنران باید به علت رسواشدن و شکست خوردن فتنه‌ها بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: تا فردی علیه مقاومت، ‌انقلاب و ولایت فقیه ادعایی داشته باشد با شکست روبه رو می‌شود، هر چند نباید نسبت به دفاع از انقلاب بی‌توجه باشیم اما در این عرصه نیز نباید خود را در معرض شکست بدانیم بلکه باید با رویکرد پیروزمندانه حرکت خود را دنبال کنیم.

پناهیان یادآور شد: برخی از اوقات فضای جامعه را به سمتی هدایت می‌کنند که نمی‌توانیم در یک مجلس انقلابی سخن از نکات مثبت جامعه بگوییم، گاهی در میان مذهبی‌های بدون بصیرت نمی‌توان از نکات فرهنگی مثبت جامعه سخنی به میان آورد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت انقلاب اسلامی با تکیه بر سرمایه‌های قابل تأمل باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: آسیب‌های مختلف وجود دارد اما دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز کم نیست.

 

*وضعیت کنونی حجاب همانند یک معجزه است

پناهیان از محله چهارمردان به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی نام برد و گفت: آسیب‌هایی که در حوزه حجاب داریم مطلوب نیست، هر چند این آسیب‌ها نیز باید رفع شود اما باید به جایگاه کنونی حجاب نسبت به عملکردهایی که ما داشته‌ایم و سرمایه‌گذاری که دشمنان برای تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف داشته‌اند، توجه کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه دشمنان با رسانه‌های مختلف به دنبال جنبش‌های اجتماعی بزرگ علیه حجاب هستند، عنوان کرد: از همین آسیب‌های کنونی نیز ناراحت هستیم اما با وجود کم‌کاری‌های ما و هزینه‌های سنگین دشمن متوجه می‌شویم که وضعیت کنونی نیز همانند یک معجزه است.

 

*دشمنان مشکلات مردم را به روحانیت نسبت می‌دهند

وی از تلاش دشمن برای جدایی میان ایمان و دانش در دوران قبل از انقلاب یاد کرد و ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی مشکلات مختلف مردم از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی را نیز به روحانیت نسبت می‌دهند که این ناشی از بذرهای قدیمی کاشته شده است.

پناهیان با اشاره به اینکه باید اقتدار به‌حق نظام اسلامی را در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار دهیم، گفت: باید به‌همگان نشان دهیم که جوان هستیم تا روحیه دشمن را از بین ببریم اما با مخفی کردن دستاوردهای نظام اسلامی روحیه غرب‌زده‌های داخلی را هم تقویت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین فتنه رنگی را برای بی‌اعتبار کردن انقلاب اسلامی دنبال کردند اما در انتخابات بعدی با حضور حداکثری مردم مشخص شد که دشمن نتوانسته به هدف خود برسد.

 

*اشاره رهبری سرنوشت سیاسی کشورهای منطقه را رقم می‌زند

وی با بیان اینکه قدرت نظام اسلامی نسبت به 30 سال گذشته بیشتر اما قدرت کشورهای استکباری کمتر شده است، عنوان کرد: اکنون اشاره رهبر انقلاب اسلامی سرنوشت سیاسی کشورهای منطقه را رقم می‌زند.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی امتحانات نظام اسلامی هستند، مطرح کرد: اکنون هر اقدامی که لازم است باید برای رفع خطرات شبکه‌های اجتماعی انجام دهیم اما این یک بلای غیر قابل انکار است که دشمن در این فضا به دنبال اهداف بسیار گسترده‌تری بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در داخل کشور برای نرفتن افراد به سفر اربعین حسینی هزینه کردند، اظهار کرد: دشمنان هزینه‌های بسیاری را برای ایجاد اختلاف میان ایرانی‌ها و عراقی‌ها پرداخت کردند اما اکنون به برکت امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) یک اتحاد و انسجام غیرقابل توصیف میان ایران و عراق ایجاد شده است.

 

*شاه‌پرستی‌ها سبب اعتقاد بیشتر مردم به انقلاب می‌شود

پناهیان خاطرنشان کرد: شاه‌پرستی‌های کنونی سبب می‌شود که مردم رخدادهای قبل از انقلاب اسلامی و عملکرد رژیم شاهنشاهی بررسی کنند و در نتیجه به اعتقاد بیشتری نسبت به انقلاب اسلامی برسند.

وی از شهدای مدافع حرم ایرانی و غیرایرانی به‌عنوان افزایش دهنده قدرت جبهه مقاومت یاد کرد و گفت: خداوند متعال اثر کار شهدا را ماندگار می‌کند، اکنون از چندین ملیت در گوشه‌ای از سوریه جمع می‌شوند که زبان یکدیگر را متوجه نمی‌شوند اما در یک مجلس دعای توسل خوانده و عاشقانه در کنار یکدیگر از حرم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنند.

این شخصیت سیاسی ادامه داد: اگر کل بودجه جمهوری اسلامی طی این دهه‌های اخیر را یکجا هزینه کنیم بازهم نمی‌توانستیم مقتدرترین ارتش جهانی که اکنون در منطقه شکل گرفته را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کنونی نشان از وجود نفوذی‌ها، افراد نادان در سیاست و چراغ سبز دادن به دشمنان است، عنوان کرد: زیرساخت‌های اقتصادی از ابتدای انقلاب بسیار پیشرفت کرده اما دشمنی‌های افراد داخلی و خارجی کم نبوده است، با وجود این دشمنی‌ها انتظار داشتند که در شهرهای کشور دچار قحطی نان شویم.

 

*آباد نشدن کشور نشان از کم‌کاری مسؤولان است

پناهیان با بیان اینکه دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی حاضر به تقویت کشورهای مختلف منطقه است، مطرح کرد: مسؤولان به ویژه مجلسی‌ها باید کاری کنند که با امکانات موجود، کشور آباد شود چراکه اگر آبادی محقق نشود نشان از کم‌کاری از مسؤولاناست.

وی پرداختن به دستاوردهای نظام اسلامی را عامل رفع شبهات دانست و خاطرنشان کرد: نظرسنجی که در مورد میزان اعتماد مردم به سران نظام انجام دادند نشان می‌دهد که تنها فردی که مردم اعتماد خود را نسبت به او از دست نداده بودند، سردار سلیمانی است، این اثبات می‌کند که مردم مظاهر اقتدار کشور و ضربه‌زدن به دشمنان را دوست دارند و در هر شرایطی مقابل خواسته‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

این سخنران برجسته کشوری گفت: در آینده رخدادهایی از پیروزی و نصرت الهی مشاهده می‌شود که هرگز نمی‌توانیم در شرایط کنونی تصور آن را داشته باشیم همان‌طور که در چندین سال گذشته نمی‌توانستیم پیروزی‌های کنونی جبهه مقاومت اسلامی را پیش‌بینی کنیم.

ارسال نظرات