خبرهای داغ:
دستور شاه بیش از ۱۴۷۰۰ تفنگدار ایران که ۱۰ درصد کل نیرو‌های مسلح ایران بود به مقصد عمان به پرواز در آمدند تا سلطان قابوس جوان تاج و تخت خود را مدیون ایران بداند و رابطه دوستانه خود را با ایران تا امروز حفظ کند.
کد خبر: ۸۹۸۵۶۸۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
خبرگزاری بسیج در قزوین، گروه ظفار در عمان شکل گرفت تا سلطان قابوس را ساقط کند، این گروه از مارکسیست‌های طرفدار شوروی بودند که در تقابل با منافع غرب دست به مبارزه مسلحانه با دولت‌های طرفدارغرب زدند.
سلطان قابوس از اردن و پاکستان و ترکیه درخواست کمک می‌کنند و شاه به سلطان تازه وارد عمان پاسخ مثبت می‌دهدعملیات در مناطق کوهستانی و خشک و سوزان در مرز یمن وعمان آغاز می‌شود، ابتدا به خلبانان نیروی هوایی دستور پرواز به مشهد را داده قول زیارت امام رضا را می‌دهند، پس از مدتی برای پرواز دوباره آماده می‌شوند، تعداد ۱۲ فروند هواپیمای جنگده؛ و بمب افکن برای درهم شکستن خطوط عملیاتی چریک‌های ظفار به پرواز در آمدند.
پس از مدتی هواپیما‌های سی ۱۳۰ هرکولس ترابری با انجام پرواز‌های متعدد انبار مهمات‌های ایران را به مقصد یمن و عمان ترانزیت کردند به دستور شاه بیش از ۱۴۷۰۰ تفنگدار ایران که ۱۰ درصد کل نیرو‌های مسلح ایران بود به مقصد عمان به پرواز در آمدند تا سلطان قابوس جوان تاج و تخت خود را مدیون ایران بداند و رابطه دوستانه خود را با ایران تا امروز حفظ کند.
تعدا زیادی هلی کوپتر کبری و ترابری در این مدت تفنگداران را همراهی می‌کردند، ۳ هواپیما در جنگ ساقط شد و تعدادی هلی کوپتر هم هر گز به ایران بازنگشتند.
جنگ بیش از ۴ سال طول می‌کشد، تلفات ایران بیشترین تعداد را نشان می‌دهد بیش از ۸۶۰ نفر تلفات نیرو‌های ایرانی و بیش از ۲۶۰۰ نفر زخمی گزارش می‌شود بمباران وحشتناکی در خطوط مقدم نبرد با چریک‌های ظفاراتفاق می‌افتد.
ایران برای حفظ امنیت در مرز‌های اسراییل به عنوان ژندارم منطقه که نوکری برای آمریکا بود تعداد ۵ گردان نیرو با هزینه خود در مرز‌های اشغالی مستقر می‌کند و مسئولیت تامین امنیت را به عهده می‌گیرد، اعراب اسراییل را در حاصره نفتی قرار داده و ایران با شکستن محاصره نفتی مسئولیت تامین انرژی اسراییل را به عهده می‌گیرد.
اسراییل نفس تازه‌ای می‌کشد و خود را تثبیت کرده تا به ادامه اشغالگری بپردازد. کمک مالی ایران به کانادا و مصر یا پاکستان در حالی صورت گرفت که فقر شدیدی دامن مردم را گرفته و از بی عدالتی در همه زمینه‌ها رنج می‌برد.
حالا چرا ایران به سوریه می‌رود؟ سوریه تنها کشورعربی بود که در جنگ هشت ساله در کنار ایران به همه دنیای اعراب پشت کرد تا ثابت کند دوست قابل اعتماد برای ایران است.
1002/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها