خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

آینده روشن است و ایران در قله‌های معنویت و اخلاق خواهد درخشید

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: ما باید آثار و برکات بسیاری را که انقلاب برای ملت ایران به همراه داشت را برای نسل جوان جامعه بیان کنیم چراکه تبیین برکات انقلاب می‌تواند سبب ایجاد روحیه انقلابی‌گری، مجاهدت، ایثار و فداکاری در بین جوانان شود.
کد خبر: ۸۹۸۵۶۹۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون نقش دهه فجر در تبیین اهداف انقلاب اظهار کرد: آشناکردن نسل جوان و دانش‌آموز با دستاوردهای انقلاب یک نیاز بسیار مهم در جامعه امروز است.
وی تصریح کرد: ما باید آثار و برکات بسیاری را که انقلاب برای ملت ایران به همراه داشت را برای نسل جوان جامعه بیان کنیم چراکه تبیین برکات انقلاب می‌تواند سبب ایجاد روحیه انقلابی‌گری، مجاهدت، ایثار و فداکاری در بین جوانان شود.
این کارشناس به نقش موثر همه مردم، مسئولین و نهادها در تبیین انقلاب اشاره کرد و افزود: رسانه ملی، صدا و سیما، آموزش و پرورش، روحانیون، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان و هم‌چنین افرادی که در مجامع علمی حضور دارند همگی نقش موثری را در تبیین اهداف انقلاب برعهده دارند.
قبادی تبیین کرد: ما به برکت انقلاب اسلامی توانستیم از وابستگی به بیگانگان خارج شده و اجازه ندهیم که بیگانگان در تصمیمات ما دخالتی داشته باشند که این خود دستاوردی بزرگ و مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و چه خوب است که مسئولین و دست‌اندرکاران به تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازند.
وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری ابراز داشت: مسئولین باید در فضاهای مختلفی از جمله دانشگاه‌ها حاضر شده و دستاوردهای انقلاب و راهکارهای مناسب برای اداره جامعه را برای مردم بیان کنند چراکه صحبت‌های مسئولین از برکات انقلاب نقش بسیار مهمی را در تبیین اهداف انقلابی به همراه خواهد داشت.
این کارشناس ایجاد امیدواری در بین مردم را از دیگر راهکارهای ترویج انقلاب عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است و ما می‌توانیم با تبیین دستاوردها و برکات انقلاب آن‌ها را نسبت به آینده انقلاب امیدوار کنیم.
قبادی اضافه کرد: همانطور که رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند آینده روشن است و ایران در قله‌های معنویت و اخلاق خواهد درخشید ولی متاسفانه بعضا بعضی از مسئولین به جای ایجاد امیدواری مرتبا موج منفی انتقال داده و یاس و ناامیدی را نشر می‌دهند که بسیار تاسف‌برانگیز است.
وی توضیح داد: کتاب‌ها و عناوین درسی باید طوری تنظیم شوند که دستاوردهای انقلاب در آن مطرح شده باشد و بهتر است در کتاب‌های جامعه‌شناسی، حقوق و علوم انسانی به نقش جمهوری اسلامی در تغییر گفتمان بپردازیم.
این کارشناس با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی مبانی فکری را که برخاسته از اسلام بود با خود به همراه آورد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک نظام ولایی را به‌عنوان یک دکترین جدید آورد و معرفی کرد و بسیار خوب است که این موضوع برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.
قبادی خاطرنشان کرد: رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور با مبادی فکری انقلاب اسلامی محقق می‌شود و باید نظام فکری، اقتصادی و بانکی ما به دور از نظام غربی و مبتنی بر مبانی اسلامی باشد تا موثر واقع شود.
وی در خاتمه متذکر شد: ما باید نسل جوان را با مبانی فکری امام(ره) و مقام معظم رهبری آشنا کرده و دستاوردهای انقلاب را برای آن‌ها تبیین کنیم و یقینا رسانه‌ها، اساتید و نخبگان می‌توانند نقش موثری را در این راستا داشته باشند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها